Съюзът на преработвателите на плодове и зеленчуци (СППЗ) кандидатства и спечели проект за промотиране на селскостопански продукти в страни извън ЕС, в съответствие с Регламент 501/2008, съобщава съюзът в писмо до медиите. Проектът е насочен пряко към насърчаване на селскостопанските продукти на ЕС в трети страни, в обхвата на схемата за финансиране на промоционални програми, съфинансирани от ЕС.
Браншовата организация е кандидатствала с проектно предложение пред МЗХ. След одбряването му министерството го представя на ЕК за нова оценка и одобрение. Двете оценки – на национално и европейско ниво, са необходими поради факта, че финансирането на проектните дейности се осигурява по правилото: 50% от ЕК, 30% от бюджета на страната – респективно МЗХ. Останалите 20% са задължение на спечелилата организация, в случая Съюз на преработвателите на плодове и зеленчуци, уточняват от СППЗ.
След сключване на договор на 25-и юли тази година, е стартирало изпълнението на дейностите. Проектът е на стойност 3 749 660 евро и трябва да завърши през юли 2017 г.
Продуктите, които обхваща проектът, са : лютеница и готови продукти на доматена основа – имам баялдъ, лечо, зеленчуци с доматена заливка и др.; консервирани домати; гриловани пиперки и патладжан в марина от оцет и растителни масла, подправени с чесън и билки; праскови в захарен сироп; конфитюр от рози и шипков мармалад.
Държавите, в които ще се промотират български продукти, са Русия (в Москва и Новосибирск) и Обединените арабски емирства (Дубай и Абу Даби).
Изборът на тези продукти и точно тези държави не е случаен, посочват от Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци. Той е продиктуван от идеята за възобновяване имиджа на тези европейски продукти на пазари, където вече са потребявани, познати и търсени в контекста на основните цели на Проекта „да осъвремени имиджа на продуктите, като ги направи по-младежки и приканващи, предоставяйки акуратна и грабваща информация с цел повишаване на потреблението в целевите страни”.