Голямата магия на малкото сусамено зрънце

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
7 Минути

От потребители те се превръщат в производители. Татяна и Теодор се хранят здравословно и спортуват редовно. За да имат достатъчно пълноценна енергия за фитнес упражнения и дейности сред природата подбират полезни храни в менюто си. Разказват, че много харесват тахана като продукт – и вкуса, и качествата му. „Видяхме, че има ниша на пазара за такъв тип продукт, и решихме да действаме“, разказва Теодор Димитров. Дамата от екипа – Татяна Бакалова, е не само бизнес партньор, но и човекът до Теодор в живота. Тя се занимава с подбор на персонал, а Тео определя себе си с „модерната думичка“предприемач“. Заедно обаче са доказателство, че желанието, а не професионалната квалификация са от значение, когато искаш да насочиш енергията си към нещо ново. А таханите на двойката определено са новост, не само като опит в развитието им, но и като бранд. Производството стартира този февруари. Теодор се е посветил изцяло на него. Таня за момента съчетава професията си с работата по съвместното начинание. За сега сами се справят с всички ангажименти по създаването на таханите.

7 разновидности

tahan_1Като една от основните цели, които двойката си е поставила, е да предоставя качествена храна на колкото се може повече хора. Макар и отскоро на пазара, таханите им вече са 7 вида. Освен традиционния сусамов и завоюващите все по-голяма популярност фъстъчен, орехов и лешников, младите производители предлагат и по-нестандартни асортименти като тахан от кашу, кокос и бадеми. Суровините, с които работят, са както български, така и вносни. Бадемите, орехите и фъстъците са отгледани на наша земя. Освен кокосът и кашуто, които не се произвеждат в страната, от чужбина се доставят и лешникът, и сусамът. „Основната причина е, че вкусовите качества на чуждите ядки повече ни харесват, цената им е по-добра.“, казва Теодор. Българските суровини производителите си осигуряват от няколко постоянни партньори, но се опитват да са отворени и за нови партньорства.

Идеята за собствени насаждения, чрез които да си осигуряват сами необходими суровини, никак не е чужда на двойката. Младите хора дори са проучили къде у нас условията за отглеждане на лешници са най-добри. За момента обаче това е идея, която предстои да бъде развита в дългосрочен план.

Визия

Таня и Тео

Таня и Тео

Таня и Тео определят продуктите си като нишови и бутикови. По думите им дори самата визия на марката е създадена с тази идея. „Опаковките изцяло ние си ги разработихме.“, разказва Татяна за визията на продукта. Разгледали са наличните конкурентни продукти на пазара и са се стремели максимално да се отличават от тях. „По-скоро търсихме нещо по-нежно и по-меко, по-красиво, нещо, което да напомня домашен продукт.“, разказва предприемчивата дама. Що се отнася до самата опаковка, бурканчето е стъклено, тъй като така най-добре се съхранява тахана. Следващ етап от развитието на компанията ще е създаване на различни разфасовки на бурканчетата, които сега са само от 500 г. Цената на таханите варира между  11 лв – за фъстъчен и сусамов продукт, и 30 лв. за бурканче паста от кашу. Младите хора се опитват лека-полека да превърнат таханите в масов продукт. Споделят, че дори имат план как това да се случи и вече го прилагат. Вярват, че ще успеят: „просто ще отнеме малко повече време“.

До потребителя

Таханите Theia’s Tahini се реализират чрез директни продажби до краен потребител, както и с помощта на партньори и дистрибутори. Предлагат се в няколко малки магазинчета.На този етап производителите се опитват да странят от големите вериги, защото вече са се сблъскали с „извиването на ръце“, за което алармират много техни колеги. Относно производствената си база двойката не издава почти нищо: „Нашият модел за производство е доста интересен, но бихме предпочели да си го държим в тайна, защото такава ни е уговорката с човека, с когото си партнираме.“ Споделят, че не са използвали европейски средства за начало на бизнеса си, но са обмисляли възможността да се възползват от възможностите, които предлага ПРСР и по-специално мярката за преработка на селскостопанска продукция.

sn_Tahan
Текстът е публикуван в рубриката ни “Моят бизнес”

За напред Тео и Таня са замислили да обогатят асортимента си с няколко нови продукта. Пред „Агрозона“те разкриха, че става дума за пчелни продукти и  дори са избрали пчелар за партньорство. Бъдещите планове включват още разширяване на дейността и увеличаване на оборотите.

Месечното производство на всички видове тахан възлиза на няколко стотин килограма. Към момента то е насочено изцяло към българския пазар, но създателите на продукта имат идеи в бъдеще да правят пратки към други страни. Караме го стъпка по стъпка, не сме толкова големи и не искаме да се изхвърляме, коментират партньорите.

Клиентите им са предимно хора от големи градове, между 25 и 40 г., които имат среден и над среден доход и са почитатели на здравословния начин на живот. Именно върху здравословния живот акцентират Таня и Тео в блога си като предлагат рецепти за пълноценно хранене. Част от тях са плод на тяхното въображение като задължително, преди да бъдат публикувани в блога, са изпробвани. Клиенти също им изпращат тествани рецепти с тахани, сериозна подкрепа оказва и приятел на двойката – майстор шеф Жоро, който специално разработва алгоритми за създаване на вкусни и полезни храни. Една от най-популярните рецепти в блога е тази за сурови бонбони. С разрешението на Таня и Тео, я публикуваме и ние.

tahan 3Шоколадови сурови бонбони

Необходими продукти:

  • 3с.л. лешников тахан;
  • 1с.л. мед;
  • 1с.л. какао;
  • 3с.л. фини овесени ядки;
  • сокът от 1/4 портокал.

Всички съставки се блендират. Получената смес се оставя да “почине” в хладилник за около 1 час. Ръчно се оформят бонбони и за да придобият още по-приятен вид се овалват в кокосови стърготини, какао или натрошени ядки. 

Автор: Анета Стефанова

 

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА