Голямата магия на малкото сусамено зрънце

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
7 Минути

От потребители те се превръщат в производители. Татяна и Теодор се хранят здравословно и спортуват редовно. За да имат достатъчно пълноценна енергия за фитнес упражнения и дейности сред природата подбират полезни храни в менюто си. Разказват, че много харесват тахана като продукт – и вкуса, и качествата му. „Видяхме, че има ниша на пазара за такъв тип продукт, и решихме да действаме“, разказва Теодор Димитров. Дамата от екипа – Татяна Бакалова, е не само бизнес партньор, но и човекът до Теодор в живота. Тя се занимава с подбор на персонал, а Тео определя себе си с „модерната думичка“предприемач“. Заедно обаче са доказателство, че желанието, а не професионалната квалификация са от значение, когато искаш да насочиш енергията си към нещо ново. А таханите на двойката определено са новост, не само като опит в развитието им, но и като бранд. Производството стартира този февруари. Теодор се е посветил изцяло на него. Таня за момента съчетава професията си с работата по съвместното начинание. За сега сами се справят с всички ангажименти по създаването на таханите.

7 разновидности

tahan_1Като една от основните цели, които двойката си е поставила, е да предоставя качествена храна на колкото се може повече хора. Макар и отскоро на пазара, таханите им вече са 7 вида. Освен традиционния сусамов и завоюващите все по-голяма популярност фъстъчен, орехов и лешников, младите производители предлагат и по-нестандартни асортименти като тахан от кашу, кокос и бадеми. Суровините, с които работят, са както български, така и вносни. Бадемите, орехите и фъстъците са отгледани на наша земя. Освен кокосът и кашуто, които не се произвеждат в страната, от чужбина се доставят и лешникът, и сусамът. „Основната причина е, че вкусовите качества на чуждите ядки повече ни харесват, цената им е по-добра.“, казва Теодор. Българските суровини производителите си осигуряват от няколко постоянни партньори, но се опитват да са отворени и за нови партньорства.

Идеята за собствени насаждения, чрез които да си осигуряват сами необходими суровини, никак не е чужда на двойката. Младите хора дори са проучили къде у нас условията за отглеждане на лешници са най-добри. За момента обаче това е идея, която предстои да бъде развита в дългосрочен план.

Визия

Таня и Тео

Таня и Тео

Таня и Тео определят продуктите си като нишови и бутикови. По думите им дори самата визия на марката е създадена с тази идея. „Опаковките изцяло ние си ги разработихме.“, разказва Татяна за визията на продукта. Разгледали са наличните конкурентни продукти на пазара и са се стремели максимално да се отличават от тях. „По-скоро търсихме нещо по-нежно и по-меко, по-красиво, нещо, което да напомня домашен продукт.“, разказва предприемчивата дама. Що се отнася до самата опаковка, бурканчето е стъклено, тъй като така най-добре се съхранява тахана. Следващ етап от развитието на компанията ще е създаване на различни разфасовки на бурканчетата, които сега са само от 500 г. Цената на таханите варира между  11 лв – за фъстъчен и сусамов продукт, и 30 лв. за бурканче паста от кашу. Младите хора се опитват лека-полека да превърнат таханите в масов продукт. Споделят, че дори имат план как това да се случи и вече го прилагат. Вярват, че ще успеят: „просто ще отнеме малко повече време“.

До потребителя

Таханите Theia’s Tahini се реализират чрез директни продажби до краен потребител, както и с помощта на партньори и дистрибутори. Предлагат се в няколко малки магазинчета.На този етап производителите се опитват да странят от големите вериги, защото вече са се сблъскали с „извиването на ръце“, за което алармират много техни колеги. Относно производствената си база двойката не издава почти нищо: „Нашият модел за производство е доста интересен, но бихме предпочели да си го държим в тайна, защото такава ни е уговорката с човека, с когото си партнираме.“ Споделят, че не са използвали европейски средства за начало на бизнеса си, но са обмисляли възможността да се възползват от възможностите, които предлага ПРСР и по-специално мярката за преработка на селскостопанска продукция.

sn_Tahan
Текстът е публикуван в рубриката ни “Моят бизнес”

За напред Тео и Таня са замислили да обогатят асортимента си с няколко нови продукта. Пред „Агрозона“те разкриха, че става дума за пчелни продукти и  дори са избрали пчелар за партньорство. Бъдещите планове включват още разширяване на дейността и увеличаване на оборотите.

Месечното производство на всички видове тахан възлиза на няколко стотин килограма. Към момента то е насочено изцяло към българския пазар, но създателите на продукта имат идеи в бъдеще да правят пратки към други страни. Караме го стъпка по стъпка, не сме толкова големи и не искаме да се изхвърляме, коментират партньорите.

Клиентите им са предимно хора от големи градове, между 25 и 40 г., които имат среден и над среден доход и са почитатели на здравословния начин на живот. Именно върху здравословния живот акцентират Таня и Тео в блога си като предлагат рецепти за пълноценно хранене. Част от тях са плод на тяхното въображение като задължително, преди да бъдат публикувани в блога, са изпробвани. Клиенти също им изпращат тествани рецепти с тахани, сериозна подкрепа оказва и приятел на двойката – майстор шеф Жоро, който специално разработва алгоритми за създаване на вкусни и полезни храни. Една от най-популярните рецепти в блога е тази за сурови бонбони. С разрешението на Таня и Тео, я публикуваме и ние.

tahan 3Шоколадови сурови бонбони

Необходими продукти:

  • 3с.л. лешников тахан;
  • 1с.л. мед;
  • 1с.л. какао;
  • 3с.л. фини овесени ядки;
  • сокът от 1/4 портокал.

Всички съставки се блендират. Получената смес се оставя да “почине” в хладилник за около 1 час. Ръчно се оформят бонбони и за да придобият още по-приятен вид се овалват в кокосови стърготини, какао или натрошени ядки. 

Автор: Анета Стефанова

 

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама