България има напредък при въвеждане на правилата от „млечния пакет” на ЕС

Златко Златков
Златко Златков
2 Минути

Въпреки, че е рано да се видят ефектите от така наречения „млечен пакет”, който влезе в сила през 2012 г., някои страни-членки, сред които България, имат напредък в прилагането на новите правила за млечния сектор в ЕС. Това се казва в доклад на Европейската комисия, цитиран от Agra Europe. Основният извод от доклада е, че е необходимо време, за да се усети ефектът от въвеждането на новите правила, които предвиждат основно създаване на организации на производителите и провеждането на колективни преговори.

Някои държави-членки вече са реформирали значително своите млечни сектори и вече са въвели мерките, въведени през 2012 г. Целта на „млечният пакет” е да засили позициите на производителите на мляко във веригата на доставки. Така се очаква дейността им в бъдеще да бъде по-пазарно ориентирана при положение, че през следващата година изтичат млечните квоти.

С прилагането на „млечния пакет” е задължително фермери и преработватели да сключват писмени договори, като фермерите могат да правят това в сдружения. Такива правила вече влязоха в сила в България, Латвия, Франция, Италия, Испания, Литва, Унгария, Словакия, Хърватия, Кипър, Португалия, Румъния. В седем от тези държави е задължително тези договори да бъдат сключвани най-малко за 6 месеца. Освен това пакетът съдържа нови правила за отношенията между браншовите организации, както и за прозрачни отношения в сектора.

Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА