9 промоционални програми на стойност 32 млн. евро се изпълняват в подкрепа на български продукти

Златко Златков
Златко Златков
3 Минути

Девет промоционални програми с българско участие на обща стойност 32 млн. евро е одобрила Европейската комисия досега. 21 са програмите, които са подадени до момента. Това стана ясно днес по време на информационния форум по схемата „Промоционални програми за земеделски продукти” в хотел Шератон. Зам.-министърът на земеделието и храните Цветан Димитров, каза , че обект на промоция са млечни продукти като бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, вина със защитени наименования, преработени плодове и зеленчуци, също и пресни череши. Тези програми са представени на територията на 15 държави в Европа, Северна и Южна Америка, Азия и Австралия.

Джордж Малиарис от главна дирекция “Земеделие” на ЕК съобщи, че от действието на схемата на европейско ниво са одобрени 518 проекта на обща стойност 1 млрд 163 млн. евро, като 834 млн. евро са изразходвани за промоционални програми с обхват на дейности в държавите-членки на ЕС, а 329 млн. евро са насочени към промотиране на продукция в трети страни.

Цветан Димитров подчерта, че промоционалните програми са важен фактор за увеличаване на износа, а данните на официалната статистика показват, че износът на бяло саламурено сирене и кашкавал за Русия от 120 тона за 2009 г. нараства до 225 тона през 2011 г. Предлагането на бяло саламурено сирене и кашкавал на пазара в Германия от 708 тона през 2009 г. нараства до 1059 тона за 2011 г. – до октомври 2012 г. изнесените количества са 1233 тона, а износът на тези продукти за Испания от 46 тона за 2009 г. нараства до 139 тона през 2011 г. – до октомври 2012 г. изнесените количества достигат до 150 тона.

Програмата „Освободете вкуса”, която е за консервирани плодове и зеленчуци и се реализира от Съюза на преработнателите на плодове и зеленчуци стартира по-късно в края на 2011 г. През 2012 г. при нея се наблюдава по-интензивна търговска дейност, поясни зам.-министър Димитров. Износът на компоти от праскови за Румъния от 675 тона за 2010 г. нараства до 1363 тона до края на 2012 г. Аналогична тенденция се наблюдава и по отношение на Полша. Ръст бележи износът на лютеница за Германия  – от 191 тона през 2011 г. до 292 тона до октомври 2012 г., допълни още той.

Зам.-министър Димитров подчерта, че успешната реализация на различните промоционални програми се дължи на доброто сътрудничество между българските производители, преработватели и представителите на държавната администрация.

Диляна Славова, изп. директор на Националната асоциация на млекопреработвателите и член на Европейския икономически и социален съвет представи пред участниците във форума, реалностите и възможностите, които предлага новият промоционален пакет на ЕК.

Първата приключила българска промоционална програма – “Европейско сирене, моля” беше представена от Димитър Зоров, председател на Асоциацията на млекопреработвателите в България и Стела Скарлис от “Агропромоушън” ООД, фирмата реализирала промоционалната програма в Русия и Украйна.

 Петър Лазов

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама