Националната лозаро-винарска камара (НЛВК) е спечелила проект за рекламиране на българско вино на престижните международни пазари в САЩ, Китай и Швейцария. Това съобщи проф. Пламен Моллов, който е председател на НЛВК, по време на Международната конференция „ОСП: минало и бъдеще”.
Проф. Моллов обясни, че България разполага с изключително качествени бутикови вина, които не отстъпват на френските и италианските, но страната ни няма опит в популяризирането им. „Когато говорим за френско, италианско и португалско вино, трябва да е ясно, че рекламирането на тези вина се прави от дълги години. Френското вино се асоциира с продукт с традиция и качество, но не винаги това качество отговаря на предварителните очаквания”, обясни Молов.
Това е първият спечелен проект на сдружението за промотиране на българско вино на международните пазари. Браншовата организация се надява с този проект да постави началото на една нова тенденция, която да обедини българските производители под логото „Българското вино е с уникално качество”, като целта е да се привлекат и други форми на държавна подкрепа.
От организацията споделиха, че вече 3 години средствата от ЕС по действащата мярка “Промоция на български вина в трети страни” остават неусвоени. Една от основните причини според проф. Моллов е липсата на достатъчно опит в подготовката и изготвянето на проектите. Той изрази надежда, че благодарение на този проект ще се постави началото на една положителна насока в развитието на българското вино, което да се наложи като марка на родното земеделие.
Участниците в конференцията ще имат възможност да дегустират уникални български вина на 9 наши изби, да се насладят на неповторимия им вкус и да се убедят в техните качества.
Диляна ХАРАЛАНОВА