Потребителски навици: Мляко всеки ден купуват близо 33% от българите, 9% са зачеркнали от списъка с пазаруване месото

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

Национално представително проучване показва, че 37,1% от анкетираните се интересуват от условията на отглеждане на кокошките носачки

Мляко и млечни продукти купуват всеки ден или почти всеки ден 32,9% от анкетираните в национално представително проучване на “Сова Харис”. Всяка седмица мляко пазаруват 58,8 %, а едва 3,3% са посочили, че въобще не купуват този тип продукти за дома си.

Националното представително проучване е за обществените нагласи сред хората над 16 години по теми, свързани със защита на животните. То е направено между 15 юни и 12 юли тази година по метода на онлайн анкетата и е обхванало 1503 лица. Възложител е Сдружение с нестопанска цел „Кампании и активизъм за животните в индустрията“ (НСЦ КАЖИ) и е реализирано от агенция „Сова Харис“.

Кокоши яйца слагат на трапезата си всеки ден или почти всеки ден 4,1%, всяка седмица или почти всяка седмица -76,7%, сочат данните. „Въобще не купувам“ са отговорили 3,1%.

Общо 37,1% от анкетираните заявяват, че за тях са важни условията на отглеждане на кокошките носачки, когато избират яйца. За 28,8% от анкетираните са по-скоро важни условията на отглеждане на кокошките. За 7,1% това няма значение, сочат данните.

Според 19,7% най-разпространеният метод за отглеждане при производството на яйца в България е подово – в халета с 1 кв. м пространство на всеки девет кокошки. Други 25,5% от анкетираните посочват, че това е в клетка – по 0,06% кв. м на кокошка в клетка с тесен под. Според 7,7% кокошките се отглеждат свободно, а според 5,7 на сто – билогично. От анкетираните 41,3% са отговорили, че не знаят или са оставили въпроса без отговор.

„Изобщо не обръщам внимание“ на типа отглеждане на кокошки при покупка на яйца са отговорили 43,6%. За 21,6 на сто изборът е свободно отглеждане.

Всеки ден купуват месо -14,5%, всяка седмица или почти всяка седмица – 65,6% , а 9% са посочили, че не купуват, съобщава БТА.

Зеленчуци купуват всеки ден или почти всеки ден 16,6% от участниците в проучването, а всяка седмица или почти всяка седмица – 68,1%.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА