Потребителски навици: Мляко всеки ден купуват близо 33% от българите, 9% са зачеркнали от списъка с пазаруване месото

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

Национално представително проучване показва, че 37,1% от анкетираните се интересуват от условията на отглеждане на кокошките носачки

Мляко и млечни продукти купуват всеки ден или почти всеки ден 32,9% от анкетираните в национално представително проучване на “Сова Харис”. Всяка седмица мляко пазаруват 58,8 %, а едва 3,3% са посочили, че въобще не купуват този тип продукти за дома си.

Националното представително проучване е за обществените нагласи сред хората над 16 години по теми, свързани със защита на животните. То е направено между 15 юни и 12 юли тази година по метода на онлайн анкетата и е обхванало 1503 лица. Възложител е Сдружение с нестопанска цел „Кампании и активизъм за животните в индустрията“ (НСЦ КАЖИ) и е реализирано от агенция „Сова Харис“.

Кокоши яйца слагат на трапезата си всеки ден или почти всеки ден 4,1%, всяка седмица или почти всяка седмица -76,7%, сочат данните. „Въобще не купувам“ са отговорили 3,1%.

Общо 37,1% от анкетираните заявяват, че за тях са важни условията на отглеждане на кокошките носачки, когато избират яйца. За 28,8% от анкетираните са по-скоро важни условията на отглеждане на кокошките. За 7,1% това няма значение, сочат данните.

Според 19,7% най-разпространеният метод за отглеждане при производството на яйца в България е подово – в халета с 1 кв. м пространство на всеки девет кокошки. Други 25,5% от анкетираните посочват, че това е в клетка – по 0,06% кв. м на кокошка в клетка с тесен под. Според 7,7% кокошките се отглеждат свободно, а според 5,7 на сто – билогично. От анкетираните 41,3% са отговорили, че не знаят или са оставили въпроса без отговор.

„Изобщо не обръщам внимание“ на типа отглеждане на кокошки при покупка на яйца са отговорили 43,6%. За 21,6 на сто изборът е свободно отглеждане.

Всеки ден купуват месо -14,5%, всяка седмица или почти всяка седмица – 65,6% , а 9% са посочили, че не купуват, съобщава БТА.

Зеленчуци купуват всеки ден или почти всеки ден 16,6% от участниците в проучването, а всяка седмица или почти всяка седмица – 68,1%.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама