Международна фирма за градински продукти подвеждала купувачите с подаръци

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
2 Минути

Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи нелоялна практика на представителя на BAKKER за България „Градина Баккер Оланда С.Р.Л.” при провеждането на кампания за 70-тия юбилей на международната компания.

Чрез 29 специализирани печатни издания са разпространени 400 000 каталога на фирмата в рамките на една година. С приложена брошура потребителите са подвеждани, че ще получат безусловно „100% подарък” комплект инструменти до 100 части или телевизор, ако открият печеливш код при изтриване на скреч поле. В действителност обаче получаването на подаръка е обвързано с поръчка на продукти от каталога на минимална стойност 25 лв. и заплащане на пощенските разходи в размер на 9,95 лв.

Нещо повече – покупката също не гарантира на потребителя, че ще получи единия от двата „подаръка”, а само че ще участва в състезание при разпределянето на наградите. Според общите условия на кампанията най-бързите 100 участници от включените 12 държави ще получат комплект инструменти, а първите петима – плоскостенен телевизор. Допълнително условие в надпреварата за телевизор е, че реакцията следва да е в рамките на 14 дни.

Неизяснен остава и въпросът от коя дата стартира определянето на победителите. Дали това е датата на излизането на изданието с приложения каталог на търговеца или – както проверката установява – денят на старта на кампанията, който обаче никъде не е посочен, уточняват от КЗП.

Във всички случаи целта на търговеца е да мотивира потребителя да изпрати по-бързо поръчката си, за да има по-голям шанс да получи награда. В същото време, при положение, че кампанията обхваща 12 държави, не е известно как се подреждат най-бързо реагиралите потребители. Централизираната система е базирана в Холандия и не е в пряка връзка с гражданите от участващите държави. В случая потребителят изпраща поръчката си до офиса в София, но не се знае кога тя се регистрира в системата в Холандия.

Заповедта за забрана на нелоялната практика е от месец ноември 2015г., но търговецът я е обжалвал и сега е потвърдена от Върховния административен съд.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА