Десислава Танева: Надявам се, предварителният ранкинг по проектите, които ще бъдат одобрени по мярка 4.1, да излезе другата седмица

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
3 Минути

Днес се състоя официалното представяне на проекта “Градинария”, вашата уеб страница” – първи електронен пазар за свежи плодове и зеленчуци на едро. Проектът е реализиран от Националния съюз на градинарите в България с финансовата подкрепа на фондация “Америка за България”. На представянето на проекта присъстваха министърът на земеделието и храните Десислава Танева, председателят на Националния съюз на градинарите в България (НСГБ) Слави Трифонов, Мариана Милтенова, секретар на съюза, Десислава Тальокова, изпълнителен директор на Фондация „Америка за България” и Виолета Недева, програмен директор “Земеделие” във фондацията.

Министър Танева определи създаването на електронния пазар като стъпка към развитието на сектора “Плодове и зеленчуци”, които са приоритет в политиките на министерството. “Мислим, че с приключването на първата година на пълно прилагане на новите правила на Общата селскостопанска политика, това ще се разбере от самите фермери на място, когато те следва да получат значително по-високи субсидии за отлежданите плодове и зеленчуци.” Тя отбеляза, че е приключил първият прием по ПРСР, мярка 4.1, като интересът при нея е бил 4 пъти по-голям от бюджета по мярката. Танева изрази надежда предварителният ранкинг по проектите, които ще бъдат одобрени, да излезе другата седмица. Каза, че ще бъде публично оповестен. “По предварителни данни проектите, които ще бъдат одобрени, също са от приоритетните сектори от програмата – плодове, зеленчуци и животновъдство.”, коментира тя.

Десислава Танева посочи, че относно скъсяването на веригата между производител и потребител, е новата мярка 16 за сътрудничество, която ще бъде отворена следващата година. Обединение на организации и групи производители ще могат да кандидатстват за инвестиции и разработване на местни пазари по видове продукти като кандидатстването ще е за 3 вида разходи – оперативни, разходи за реклама на местния пазар, които ще се покриват напълно от програмата, и разходи за инвестиции за изграждането на такива пазари, които ще се подкрепят на 50% от стойностите.

“Ще остане подкрепата при значително по-добри услови по мярка 9 за групи организации на производители, където вече подкрепата ще бъде до 10% от реализацията на продукцията на тези групи организации при два пъти по-малък такъв процент по старата програма.”, каза Десислава Танева и посочи, че се надява, че така ще бъде подкрепено сдружаването на производителите.

Анета Стефанова

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА