Поне 70% от млякото в големите магазини трябва да е българско

Кирил Александров
Кирил Александров
2 Минути

Търговски обекти, в които се продават храни на дребно, с годишен оборот над 2 млн. лв, трябва да продават задължително определен процент родно производство от стоките, които традиционно се произвеждат у нас. Това е заложено в проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за храните. Така например в големите магазини 51% от плодовете и зеленчуците, включени в схемите за подпомагане на ОСП, трябва да са родно производство. При млякото и млечните продукти процентът е 70%, месото и месните продукти – без пилешко – 25%, а за пилешкото – 50%. При виното и спиртните напитки – минимум 75% от асортимента. В проекта на закона е предвидено това да влезе в сила от началото на следващата година.

Като български да могат да се етикетират и рекламират само храни, чиито суровини са произведени у нас, този текст също е заложен в проекта за промени в Закона.

Друга предложена промяна е за бързоразвалящи се храни – срокът за плащане на стоки за последваща продажба не трябва да е по-дълъг от 10 дни. В момента действащият текст не съдържа уточняване за бързо развалящи се храни, посочено е общо, че договорът за покупка на храни за последваща продажба не може да е по-дълъг от 30 дни от датата на получаване на фактурата за доставка или друга покана за плащане. При положение, че фактурата е получена преди получаване на стоката, срокът започва да тече от деня, следващ деня на получаване на стоката, независимо че фактурата или поканата за плащане е отпреди това.

Кирил Александров работи като журналист от 2006-а година. Преди да работи в Agrozona.bg, е бил част от екипите на Агенция "Фокус", сп. Тема и сайта Expressnews.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА