През последните 6 години тенденцията за реализация на вино на българския пазар варира между 110 и 120 млн. литра на година, стана ясно от думите на Красимир Коев, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция по лозята и виното по време на форума “Да! На българската храна”. Само 5 млн. литра от това количество е внос. Проблем с чуждата конкуренция във винарския сектор няма, защото българските технолози са на световно ниво, а производството се реализира на конкурента цена. “Изходната им суровина е гроздето – има я в изобилие, а те са вложили своите средства, ползвали са програмите, така че гроздето да бъде на ниска цена, оттам виното да бъде на ниска цена с високо качество. Ето това е пътят за излизане от кризата на българската икономика”, каза Коев. По думите му обаче за разлика от технолозите, маркетолозите все още са длъжници на българската икономика, тъй като виното ни не се рекламира достатъчно.
Красимир Коев каза още, че от 29-и май до 2-и юни у нас ще се проведе 40-тия Световен винен конгрес, който ще събере 1000 от “най-големите играчи в световния винарски бизнес”. Така ще се рекламира не само българското вино, но и родните храна, туризъм и култура.