Ядем македонски ябълки, десертното грозде от наши площи

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Над 38 хил. тона е вносът на ябълки от Северна Македония в рамките на 2019 г., сочат данните на Министерство на земеделието, храните и горите (МЗХГ). Производството на плодовете у нас през миналия сезон се равнява на малко под 50 300 тона, като за попълване на нуждите на пазара у нас разчитаме на над 61 хил. тона внос. През 2019 г. внос на ябълки е осъществен и от Полша (11 879 тона) и Гърция (4 168 тона).

Близо 4 пъти е по-голямо производството на десертно грозде у нас спрямо вноса на плода от съседните ни държави. През 2019 г. българското десертно грозде, реализирано на пазара, се оценява на над 26 хил. тона, а вносът едва на малко над 7 хил. тона. Той се осъществява предимно от Гърция и Турция.

Справка в Държавната комисия по стоковите борси и тържищата сочи, че през декември 2019 г. ябълките регистрират незначително поскъпване и имат почти същата цена като предходните месеци. С над 21% поскъпва гроздето, а крушите – с над 8%. На годишна база спрямо 2018 г. гроздето отбелязва най-големия ръст на средомесечната си цена през 2019 г. – с над 17%, при ябълките повишението е с малко над 6%, а при крушите се регистрират 12,8% скок до 2,65 лв. за килограм от плодовете. При тях потреблението от над 5,6 хил. тона се попълва предимно от внос – близо 3200 тона и от собствено производство, равняващо се на около 2,5 хил. тона.

 

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА