Супермаркет отглежда зеленчуци

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
3 Минути

Германия не спира да затвърждава позицията си на лидер, когато става въпрос за ефективност и високи технологии в земеделието. Една от последните иновации в селското стопанство – вертикалните ферми, дава различен поглед върху традиционното отглеждане на зеленчуци и в същото време предлага нова концепция за доставките на пресни зеленчуци от фермата в магазина.

Първата в Европа зеленчукова градина – тип вертикална ферма може да се види в един от магазините за хранителни стоки на Metro в германската столица Берлин. Тя представлява пилотен проект на немската компания InFarm, която е специализирана в производството на оборудване за вертикални ферми. Самата градина представлява стъклена витрина с

вградена система за отглеждане на растения

Така пресните, свободни от ГМО и пестициди зелени салатки са на една ръка разстояние от клиентите, а магазинът надминава по свежест всяка конкуренция. „Това е начин да произвеждаме по-здравословни и пресни храни, които не вредят на околната среда“, коментира Фабио Цимсен, директор на отдел „Иновации в храните и хранителните технологии“ в Metro, цитиран от Agriland.ie.

„Вертикалната инсталация е част от стратегическата посока, в която искаме да се развиваме. Ако нашата цел е да бъдем шампиони в бизнеси, които са независими и оперират самодостатъчно, то тогава трябва да създадем устойчива основа“, каза председателят на Изпълнителния борд на Metro, Oлаф Кох. „Все повече става ясно, че понякога е трудно да се отглеждат и продават зеленчуци по традиционни начини заради разходите за поливане, химикали и превоз на продуктите. Ето защо стойността на продукта, който купуваме и слагаме на трапезата, не е същата както когато отгледаш продукта в своята собствена градина.“, казва той и допълва, че съвременните клиенти имат достъп до информация, научават все повече и

търсят все повече храни от местни производители

защото искат сами да видят как се произвежда продуктът, който купуват.
Според Кох вертикалната ферма придава добавена стойност на продуктите: „Най-важно е, че показваш нещо вдъхновяващо поради това, че е полезно. Показваш на хората, че можеш да отглеждаш растения вътре в една сграда, и то като използваш значително по-малко вода, без пестициди. Това е съвсем ново нещо.“ Той допълва: „Доказателство за високата стойност на продукта е добрият вкус. Разчитаме, че клиентите, които опитат зеленчуци от нашата ферма, ще споделят с другите, че вкусът е наистина различен – много по-наситен, напълно свеж и не опакован в кутия. Всичко идва директно от фермата на щанда.“

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА