Поскъпването на храните в САЩ достигна нови върхове

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

 Американците са недоволни от бързото покачване на разходите за живот и администрацията на Байдън

Инфлацията през май 2022 г. в САЩ достигна нов пик от ерата на пандемията от 8,6% спрямо година по-рано, с растящите цени на енергията, жилищата и храните, които увеличават разходите най-бързо темп за 40 години, според последния доклад, публикуван от Бюрото по трудова статистика и известен като индекс на потребителските цени, съобщава Washington Post.

Индексът на храните в САЩ се е повишил с 10,1% през последните 12 месеца, което е първото двуцифрено увеличение от 1981 г насам.

Млечните и свързаните с тях продукти са поскъпнали с 2,9% през май спрямо април, което е най-голямото месечно увеличение от юли 2007 г. За месо, птици, риба – с 1,1%, за яйца – с 5,0%. Докладът изненадва икономистите и ясно показва колко неизбежна е станала инфлацията за милиони американски домакинства, свързана с по-високи наеми, огромни сметки за газ и нарастващи цени на храните.

 

Преработвателите изпитват недостиг на работна ръка

Цените на месото са скочили до небето през последната година, казват преработвателите, тъй като фабриките изпитват все още недостиг на работна ръка.  Междувременно търсенето на храни в магазините продължава да е стабилно, което се отразява и на цените, които вървят нагоре.

Според USDA, например, цените на пилешки гърди без кост и кожа са се повишили с 68% от началото на годината.

Покачващите се цени на торовете, бензина и други селскостопански суровини са направили производството и транспортирането на храни много по-скъпи в Съединените щати, което се е отразило и на цената на храната за потребителите. Освен това епидемия от птичи грип е убила милиони пилета в Айова и съседните щати.

 

Горивата стават все по-скъпи

Според анализатори нарастващите цени на горивата в САЩ създават нови предизвикателства за милиони потребители и бизнеси, изостряйки неразрешими политически проблеми за администрацията на Байдън. Скокът на цените на газа, петрола и дизела са натоварили всички видове бизнес с по-високи разходи, принуждавайки ги да повишават цените за клиентите и да изоставят нови инвестиции.

ЕТИКЕТИ:
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА