Още 2 седмици се кандидатства за промотиране на вина

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
4 Минути

До 31 март 2020 г. кандидатите ще могат да подават документи по мярката „Популяризиране в трети държави“ от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2019 – 2023 г. за 2020 г., съобщават от ДФ „Земеделие”. Мярката бе отворена на 17 февруари и предвиждаше да бъде отворена до 6 март, но срокът бе удължен. Вместо досегашните 50 %, бенефициентите ще получат до 60 % европейско финансиране за промотиране на вино на пазарите извън държавите – членки на ЕС. Промяната се дължи на изменение на европейското законодателство от февруари тази година, като спешна мярка за противодействие на увеличените вносни мита върху вина от Съюза в САЩ и възникващите от тях последствия за международната търговия с вино като цяло.

От по-високия размер на европейско финансиране ще могат да се възползват всички кандидати, чиито проектни предложения са подадени и одобрени в срок от 12 месеца, считано от 03.02.2020 г.

Припомняме, че по мярката се промотират вина със защитено наименование за произход (ЗНП), защитено географско указание (ЗГУ) и сортови вина без ЗНП/ЗГУ. При новите условия, в случай че кандидатите изберат да визуализират търговски марки и/или да промотират сортови вина без ЗНП/ЗГУ, те ще имат право на финансиране от ЕС в размер до 60 % от стойността на промоционалните им проекти и ще трябва да осигурят едва 40 % собствено финансиране. Ако кандидатите промотират само вина със ЗНП или ЗГУ без техните търговски марки, ще могат да получат до 60 % европейско финансиране и до 20 % национално съфинансиране, като се запазва досегашният размер на самоучастие от 20%.

Допустими бенефициенти са търговски дружества, чиито приходи от лозаро-винарска дейност през последните 2 години надвишават 50% от общите им приходи. За подпомагане имат право да кандидатстват още организации на производители на лозаро-винарски продукти, асоциации на организации на производители на лозаро-винарски продукти, междупрофесионални организации по Закона за виното и спиртните напитки, държавни органи и институции, чиято дейност е свързана с насърчаване на бизнеса, както и професионални организации, работещи основно в лозаро-винарския сектор.

Срокът за изпълнение на промоционалните проекти е от 1 до 3 години от датата на сключване на договора с ДФ „Земеделие“. Максималната стойност на едно проектно предложение за търговските дружества е до 1 млн. лв. Проектите на останалите допустими кандидати могат да достигат до 4 млн. лв.

Дейностите, които се подпомагат по мярката, включват участия в международни изложения, демонстрации в търговски обекти, организиране на посещения на мероприятия, фестивали, винени туристически дестинации и дегустации в България. Помощ може да бъде отпусната и за организиране на бизнес срещи, работни срещи, продуктови дегустации, тематични вечери и кулинарни училища, като условието е те да бъдат проведени паралелно с изложенията и демонстрациите в търговските обекти. Фонд „Земеделие“ ще финансира и рекламни материали като брошури, папки, химикали, USB стикове, дизайн на уебсайт, както и разходи за реклама в печатни издания.

 

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА