“La Dolce Vita Food & Wine Event” представя висококачествени италиански продукти

Лилия Александрова
Лилия Александрова
5 Минути

Италианската търговска камара в България съвместно с Агенция за пoдпомагане и интернационализация на италианските предприятия в чужбина (ИЧЕ) организират, в рамките на Италианския фестивал в България 2015, презентация и дегустация на италиански храни и вина, която ще проведе на 3-ти юни в гр.София.

Професионалното събитие, преименувано за своето VII издание на ,,La Dolce Vita Food&Wine Event“, има за цел да представи различни италиански продукти и да засили тяхното присъствие на българския пазар.

Подбрани са 26 италиански фирми от различни региони (Абруцо, Кампания, Ломбардия, Пиемонт, Пулия, Сардиния, Сицилия, Тоскана, Венето), които ще представят високачествени италиански продукти DOP (Защитено наименование за произход), DOC (Контролирано наименование за произход), DOCG (Контролирано и гарантирано наименование за произход), IGT (Типично географско указание), сред които: вино, екстра върджин зехтин, паста без глутен, моцарела от биволско мляко от област Кампания, сладкиши, салами и сирена.

Избата от Ломбардия Ca’Maiol участва с Lugana DOP Molin, Garda Classico, Spumanti metodo classico и с грапа. MV Cellar представи трима производители от Пиемонт на Barolo, Barbera d’Asti и Nebbiolo d’Alba. Cantine Vedova – винарска изба от Венето, намираща се в сърцето на исторически формирания район около Тревизо, във Валдобиадене, представи известното Prosecco Docg от Валдобиадене и Конеляно. Четири производители от Тоскана и по-точно от района около Сиена, от които три – Domini Castellare di Castellina, Tenuta Villa Trasqua и Villa Mangiacane донесоха най-търсеното си вино, известното Chianti Classico, а четвъртият – Castel Pietraio се представи с Chianti Colli Senesi и Chianti Superiore. Избата от Баруцо Centorame предложи типичните за региона вина Montepulciano DOC и Trebbiano DOC. Южна Италия представена от две изби от Пулия: Cantine Paradiso с вината Primitivo, Uva di Troia и Salice Salentino и Varvaglione – производител на Malvasia – с вината Negroamaro и Primitivo del Salento. Две изби от Сицилия: Torre Corta – произвеждаща не само вина, сред които Nero d’Avola, но също и на хранителни специалитети и Limonio – специализирана в направата на типични сицилиански ликьори от цитрусови плодове.

Не можеха да не присъстват и производители на маслинен зехтин: Colavita и Trasimeno от Лацио, Olio Luglio и Olio Guglielmi от Пулия и Santagata от Лигурия. Бяха представени и редица производители на хранителни продукти, сред които Farinato с прясна „паста“, „паста“ и бисквити; Medi със сирена и моцарела; Delixia с подсладено прясно мляко; Medisoul био плодове и зеленчуци. А сладкарското производство се представляваше от Italian Food Tasty с реномирания шоколад от Модика и с типични сицилиански сладкиши; Modena Estense с различни видове „панетоне“. В проявата участва и IFSE – Школа по готварство и организатор на високо професионални курсове и програми Мастер, чийто възпитаници доказаха уменията си с изобретателни show cooking, за които използваха хранителни продукти от Пиемонт.

Хранително-вкусовата промишленост е един от водещите отрасли на италианската икономика. Тя е на второ място след машиностроенето с общ обем на продажбите възлизащ на 132 милиарда евро, с ръст на производството, с 6.845 предприятия (с персонал над 9 души) и даващ работа на общо 385.000 души. През 2014 г. италианският износ на храни и вино надхвърли 28 милиарда евро, отбелязвайки ръст от 3,1%. Макар че пазарът в България все още е малък, италианският износ за страната се оживи, нарасна с 5,4% и достигна 92 милиона евро. Италианските храни и вина могат да получат още по-голямо разпространение в България, ако бъдат съпроводени от кампании, целящи да събудят интереса и да привикнат потребителите да консумират тези продукти с оглед на по-здравословното и балансирано хранене.

Освен да представят своите автентични продукти, участниците ще имат възможността да се срещнат със свои потенциални партньори, както и да опознаят местните хранителни традиции.

От 14.00 ч до 16.30 ч ще се проведат срещи B2B, след което достъпът до събитието ще бъде отворен за свободните посетители.

Кликнете тук, за да видите каталога на фирмите участници  (http://issuu.com/cameracommercio/docs/la_dolce_vita__food_wine_event_2015).

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА