Използваме 13 от 138 находища на минерална вода

Кирил Александров
Кирил Александров
2 Минути

138 са находищата на минерална вода с утвърдени експлоатационни характеристики, а ние работим само на 13 от тях.  “Потенциалът е огромен. Трябва да се направи стабилна среда. Вместо постоянните спекулации на едно находище, където вече има утвърдена марка и бранд, някой да иска паразитиращо да прави бизнес, трябва да се инвестира именно в тези свободни ресурси”. Това каза Жана Величкова, изп. директор на “Асоциация на производителите на безалкохолни напитки”, за Bloomberg TV Bulgaria.

“България притежава минерална вода от може би почти всички видове срещани води. Разполагаме с изключително многообразие на води, но регулаторната рамка в нашия сектор няма аналог в Европа. Има много бюрократични препятствия за развиване на бизнеса и няма точни, унифицирани правила. Свидетели сме на бездушно отношение. Ние никога не сме претендирали за субсидии и финансиране, но няма дори програма за промоция на минералните води на България”.

Браншът на бутилираните води в България е атрактивен за чуждестранните инвеститори, но когато бъде обобщена информацията за начина, по който се регулира секторът и сложните режими, на които подлежат различните типове води, интересът на инвеститорите спада, по думите на Жана Величкова.

От бранша настояват да се въведат правила и контрол, които да гарантират устойчива и силна среда за правене на бизнес. Идеята стои в основата на инициативата „Кристално чисти“, в която участват 8 компании, членове на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България (AПБНБ). Партньори на инициативата са Омбудсманът на Република България Мая Манолова, Комисията за защита на потребителите и Асоциацията “Активни потребители”.

Проучване на асоциацията показва, че българският потребител е изключително чувствителен и базира своето доверие изключително на качеството на водата. 97% от анкетираните заявяват, че марката, компанията е тази, която отговаря за това да им бъде доставян качествен продукт. Качеството и здравословният избор, а не цената са факторите, които мотивират българина при избора на вода.

Кирил Александров работи като журналист от 2006-а година. Преди да работи в Agrozona.bg, е бил част от екипите на Агенция "Фокус", сп. Тема и сайта Expressnews.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама