1% от продажбата на млечни продукти по държавен стандарт ще отива за реставриране на паметника “Шипка”. Това е част от кампанията „Ние обичаме България“, която стартира компанията в сътрудничество с Министерствата на земеделието, на културата и на туризма. За реставриране на паметника ще се събират средства и чрез продажба на тениски, и на билети за концерта “Звезди пеят за България”, който ще се проведе на 31-и май.
Сред млечните храни има най-много продукти, които да са произведени по държавен стандарт, смята Бойко Сачански, управител на търговската верига Billa, която е инициатор на начинанието. Сътрудничеството с производителите в тази кампания е и подкрепа за самите тях. Средства за Шипка ще се заделят от БДС продуктите – сирене, кисело мляко, кашкавал, в периода от 2-ри до 29-и юни.
Кампанията е вдъхновена от книжките със 100 национални обекта, които стимулират вътрешния туризъм, и е по повод отварянето на 100-ния магазин от веригата. Идеята е всяка година обектът, който ще се подпомага, да е различен. Паметникът “Шипка” е избран за първи неслучайно – “Едва ли има друг обект, който да е по-разпознаваем”, коментира Сачански. За момента не е ясно каква сума трябва да бъде събрана, за да бъде реставриран паметникът, каза доц. д-р Бони Петрунова, зам.-министър на културата. Тя обясни, че проект за възстановяването му трябва да бъде подаден в министерството и след одобрение, да бъде стартирана обществена поръчка за изпълнение на проекта. Едва тогава ще е ясна цялата необходима сума. Сачански от своя страна поясни, че към септември ще има яснота колко средства са постъпили по време на кампанията.