Еврокомисар Андрус Ансип: Европейската комисия ще представи Стратегия за изграждане на единен цифров пазар в Европа

Лилия Александрова
Лилия Александрова
6 Минути

В близко бъдеще Европейската комисия ще представи Стратегия за изграждане на единен цифров пазар в Европа. Единният дигитален пазар ще даде възможност на хората да се възползват в пълна степен от европейските свободи, независимо дали се касае за пазаруване или за това да се запознаем с културата на европейските държави. Това каза заместник-председателят на Европейската комисия и еврокомисар по единния цифров пазар Андрус Ансип по време на кръгла маса в София на тема „Единен цифров пазар чрез е-управление и дигитално предприемачество“.

Единният дигитален пазар поставя акцент върху бизнеса, иновативните и традиционни предприятия, допълни гостът, според когото този пазар обхваща около 500 млн. потребители. Електронното управление е от особена важност, но засега публичният сектор изостава в това отношение спрямо бизнеса. Няколко пъти Андрус Ансип подчерта, че изграждането на електронното управление и на единния дигитален пазар зависят от политическата воля.

„Политиките са развитие трябва да са съобразени с взаимната съвместимост, новите технологии, управлението на данните и анализи. Електронното управление не е свързано само с намаляване на разходите. То може да възвърне доверието на хората в държавната администрация”, каза още Андрус Ансип. По негово мнение България има възможност за добър старт въпреки, че има сериозни пропуски в селските райони.

Страната ни ще работи още по-усилено по изграждането на електронно управление, увери всички присъстващи на форума премиерът Бойко Борисов. По отношение на селските райони той каза, че се работи активно да бъде изградена система за електронно управление. На своята страница във Фейсбук по-късно премиерът написа, че са заделени „десетки милиони за създаването на подходящи условия в селата, за да могат представителите на бизнеса да имат равни възможности както в големия град, така и в малките населени места”.

„Не е тайна, че в тази сфера пред България има огромни възможности и много от добрите специалисти са именно българи. Електронното гласуване е моя мечта, с чието осъществяване би се помогнало много на нашите сънародници, които сега се редят с часове, за да упражнят правото си на глас. Много добри идеи могат да се приложат и в здравеопазването”, според Бойко Борисов.

Дигитализацията е свързана с конкурентоспособността на европейската икономика, каза вицепремиерът по европейските фондове и икономическата политика Томислав Дончев, и допълни, че изграждането на единен цифров пазар ще донесе икономически растеж оценяван на около 250 млрд. евро. Вицепремиерът съобщи, че до средата на годината ще бъде готов новият закон за електронни обществени поръчки.

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски отчете, че мерки за изграждане на платформа за електронно управление се взимат от няколко години. Той увери присъстващите, че всички проекти са към края на изпълнението си и няма да има закъснение.

„Имаме едни от най-добре подготвените специалисти в България, едни от най-добрите достъпи до Wi-Fi, един от най-бързите интернети в света. Имаме най-добрите предпоставки да насърчаваме повече предприемачество в тази сфера. Дали това ще се случи обаче, зависи както от законодателната рамка, така и от това каква среда даваме на тези компании”, каза пред журналисти евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Ева Паунова.

Повече информация за единния дигитален пазар

Еврокомисар Андрус Ансип е на посещение в София по повод инициативата Watify на Европейската комисия, чиято цел е да покаже на фирми от всички индустриални сектори, че съществуват множество възможности за трансформиране на бизнеса им, чрез използването на технологиите. Изпълнител на европейския проект Watify е Българска асоциация по информационни технологии, като в рамките на проекта се проведоха редица безплатни семинари, на които бяха представени възможности и добри практики в информационните и комуникационните технологии в подкрепа на дигиталното предприемачество и ИТ умения.

Единният дигитален пазар има за цел премахването на националните бариери пред сделките, които се извършват онлай. Той разкрива нови възможности за насърчаване на икономиката чрез електронна търговия, като в същото време улеснява спазването на административните и финансовите правила от страна на предприятията и засилва позициите на клиентите посредством електронното управление. Пазарните и административните услуги, разработени в рамките на цифровия единен пазар, се развиват от електронни към мобилни платформи и стават все по-повсеместни, като предлагат достъп до информация и съдържание по всяко време, навсякъде и с всеки уред. За този напредък е необходима регулаторна рамка, която да благоприятства развитието на изчисленията в облак, невъзпрепятстван от граници пренос на данни по мобилните мрежи и опростен достъп до информация и съдържание при същевременна защита на неприкосновеността на личния живот, личните данни, киберсигурността и неутралността.

Лилия Александрова

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА