Млекопреработвателния бранш на България, както и месопреработвателния бранш, сме готови да подадем необходимите количества храни. Именно сега ще се прояви на какво ниво е животновъдството.“ Димитър Зоров, председател на Асоциацията на млекопреработвателите в България в интервю за btv. Празните щандове в магазините за хранителни стоки той обясни с хаоса, който се създаде в първите дни от обявеното извънредно положение и с непредвидената ситуация.
„Животновъдството е свързано с националната сигурност. Ето един момент, в който се проявява нуждата от него и неговата роля. Не трябва да разчитаме само на вносните или вътрешнообщностни доставки, а трябва да поддържаме нашето животновъдство, за да може в такива моменти, когато не очакваме, да сме готови и да можем да изхраним населението.“, посочи Димитър Зоров.
„Сега смятам, че сме готови. Имаме и складови наличности, така че няма място за паника, стига да са живи и здрави нашите служители, хората, които извършват логистиката и всички ние. Именно в момент на една такава епидемия, която българинът не помни, нито европеецът, трябва много по-голяма дисциплинираност и самосъзнание, защото и вчера видях във Враца, че хората се разхождат по трима, петима, с детски колички. Не е нормално. Знаем, че мерките са, за да пазим както нас, така и околните.“, отбеляза браншовикът.
Строги изисквания за хигиена се спазват в преработвателните предприятия за храни и без да има каквато и да е епидемия, напомни още Димитър Зоров. Нововъведението сега са индивидуалните защитни средства – маските и измерването на температурата на служителите на входа на предприятието, както и разговори за състоянието на служителите.
„През миналата седмица заедно с колегите от хранителния бранш създадохме щаб за храни и напитки. Една от първите му цели беше да подадем заявка за подсигуряване на предпазни средства, дезинфектанти и други.“, каза още той и допълни, че членовете на кризисния щаб за храни и напитки обмислят предложение до министър-председателя и министъра на икономиката, да се прекратят промоциите на храни и напитки в търговските обекти.