Детските пюрета на нашия пазар са двойно по-скъпи в сравнение със Западна Европа

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
3 Минути

Детските пюрета в България са двойно по-скъпи от аналозите на пазарите в Западна Европа. Преценката е направена на базата на нетната стойност на продуктите и това, че има разход по дистрибуция и логистика, че има различна покупателна способност на потребителите, не е достатъчно основание да има подобни разлики в продуктите. Това заяви министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов по време на международен форум на високо равнище за двойния стандарт при храните в ЕС. Той се провежда в София в рамките на Българското председателство на Съвета на ЕС, под патронажа на премиера Бойко Борисов.

Министър Румен Порожанов обобщи резултатите от последните три проучвания на Министерство на земеделието, храните и горите. От общо 228 проби на 114 продукта, 94 стоки ли 82% имат идентична информация спрямо продуктите в други страни членки, а при 20 продукта или 18% има различие по състав на етикета или в хранителната стойност. 38% от продуктите у нас се предлагат по-скъпо в сравнение с пазарите в Западна Европа.

Обсъждат мерки срещу двойния стандарт при храните

Припомняме, че по-рано през април стана ясно, че млякото за малки деца, което се предлага на българския пазар, има повече растителни мазнини, включително палмово масло, и по-малко съдържание на мляко на прах. Разминаването е установено при проучване на 106 проби от 53 храни и напитки от една и съща търговска марка, предлагани от търговска верига в България и от същата или подобна верига магазини в други страни членки в Германия, Австрия, Италия и Чехия. Направени са сравнение на етикети и на външни белези; сравнителни изпитвания в лаборатория – по органолептични и физикохимични показатели и съдържание на специфични съставки, както и съпоставка на цените.

Млякото за малки деца на българския пазар съдържа повече растителни (и палмови!) мазнини, в него няма млечна суроватка на прах и е с по-ниско съдържание на микроелементи и витамини. Въпреки че българският аналог е с по-ниско качество, той се предлага на сходна цена с тази в Италия.

42% от тестваните храни и напитки се продават на много по-висока цена – от 40% до 90% е увеличението при сравнение между българския пазар и пазарите в Чехия, Австрия и Унгария, обяви Лиляна Павлова, министър на Българското председателство на Съвета на ЕС 2018 и допълни: „Това е категорична дискриминация и е обидно.“

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА