Агробизнесът получава 1,7 млн.лв. за реклама на череши, вино, яйца и кашкавал в чужбина

Златко Златков
Златко Златков
3 Минути

Български земеделски продукти ще се рекламират в чужбина по схемата “Промоционални програми”. Отпуснатите средства възлизат на 1,7 млн.лв. и ще се разпределят между четири асоциации. Програмата стартира, след като новият изпълнителен директор на Държавен фонд „Земеделие” Атанас Добрев предприе спешни мерки за възстановяване на нормалния работен процес и за изплащане на всички забавени средства към земеделските производителие, съобщават от пресцентъра на институцията.

Първият промоционален проект е на Националния съюз на градинарите в България и е свързан с популяризирането на пресни череши в Русия. Промоцията се извършва чрез реклама в електронни, социални и печатни медии. Предвидени са средства за участия в изложения и панаири, продуктови презентации, аудиосъобщения в метрото в Москва и др. По него ще бъдат преведени малко над 340 хил. лева, след като бенефициенът вече е изпълнил част от заложените дейности.

Вторият проект е на Регионалната лозаро-винарска камара „Тракия”, който промотиране на българско вино в Русия и Китай. Финансовата помощ по него се дава за реклама в електронни и печатни медии, PR кампании, посещения на производствени бази и др. Голяма част от средствата ще послужат и за участие на изложения в Москва, Хонг Конг и Шанхай за провеждане на дегустации, както и за провеждането на информационни кампании за потенциалните потребители в различни изби, хотели и ресторанти. За него ДФ „Земеделие” отпуска 340 хил. лева.

Третият проект е за промоция на български яйца и се реализира от Асоциацията на земеделските производители в България. Средствата по него ще бъдат изразходвани за изготвянето на информационни и рекламни материали, за участие на Световния ден на яйцето в Румъния и Гърция, както и участия в различни семинари и кулинарни изложби. По проекта е отпуснато и финансиране за заснемането на филм за производството на яйца. Настоящото плащане по него е за над половин милион лева за промоция на български яйца.

Последният проект е на Асоциацията на млекопреработвателите в България. Промоционалните дейности в него са свързани с участия в международни изложения и панаири в Австралия и Обединените Арабски емирства. В проекта са включени PR събития, заснемане и излъчването на TV спот, информационни и рекламни материали, организиране на семинари и др. За него ДФ „Земеделие” ще отпусне малко над 420 хил. лева за популяризирането на българските млечни продукти.

Промоционалните програми са по Регламент (ЕО) № 3/2008 и 501/2008 и включват дейности по предоставяне на информация за земеделски и хранителни продукти и методите за тяхното производство. Тези дейности включват: връзки с обществеността, реклама, организация на обучения и конференции, промоции в супермаркети и магазини, дегустации, организиране на конкурси, публикации в специализираната преса и интернет, участие в изложби, панаири, национални и международни изложения. Проектите по промоционалните програми са с бюджет до 3 млн. евро.

Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА