Натурален оцет и синтетичен заместител са на едни и същи рафтове в магазините, за това алармират от асоциация “Активни потребители” като така потребителите са заблудени, тъй като разликата в цената не е голяма, но в съдържанието тя е съществена. “Появата на нови продукти, произведени чрез алтернативни технологии, не може да бъде забранена, но тя не бива да си пробива път по нечестен начин”, посочват от асоциацията. Според публикацията производителите целят да внушат на потребителите, че синтетичните заместители са същите като традиционните храни.
Данните сочат, че през миналата година продажбите на оцетни заместители у нас са 56%, а натуралните оцени имат дял 44% от продажбите. Един от факторите за това е по-ниската цена на продукта – по данни на Националната статистика средно с 26%. От “Активни потребители” отчитат, че наред с цената съществено значение може да имат точната информация за съдържанието и ясното представяне на продукта. Допреди две години трудно можеше да се направи разлика между натурален и синтетичен оцет, тъй като и двата вида са се наричали оцет. Затова са приети промени в закона, които да позволят по-ясното разграничаване на натурален и синтетичен оцет (заместител).