Супермаркет отглежда зеленчуци

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
3 Минути

Германия не спира да затвърждава позицията си на лидер, когато става въпрос за ефективност и високи технологии в земеделието. Една от последните иновации в селското стопанство – вертикалните ферми, дава различен поглед върху традиционното отглеждане на зеленчуци и в същото време предлага нова концепция за доставките на пресни зеленчуци от фермата в магазина.

Първата в Европа зеленчукова градина – тип вертикална ферма може да се види в един от магазините за хранителни стоки на Metro в германската столица Берлин. Тя представлява пилотен проект на немската компания InFarm, която е специализирана в производството на оборудване за вертикални ферми. Самата градина представлява стъклена витрина с

вградена система за отглеждане на растения

Така пресните, свободни от ГМО и пестициди зелени салатки са на една ръка разстояние от клиентите, а магазинът надминава по свежест всяка конкуренция. „Това е начин да произвеждаме по-здравословни и пресни храни, които не вредят на околната среда“, коментира Фабио Цимсен, директор на отдел „Иновации в храните и хранителните технологии“ в Metro, цитиран от Agriland.ie.

„Вертикалната инсталация е част от стратегическата посока, в която искаме да се развиваме. Ако нашата цел е да бъдем шампиони в бизнеси, които са независими и оперират самодостатъчно, то тогава трябва да създадем устойчива основа“, каза председателят на Изпълнителния борд на Metro, Oлаф Кох. „Все повече става ясно, че понякога е трудно да се отглеждат и продават зеленчуци по традиционни начини заради разходите за поливане, химикали и превоз на продуктите. Ето защо стойността на продукта, който купуваме и слагаме на трапезата, не е същата както когато отгледаш продукта в своята собствена градина.“, казва той и допълва, че съвременните клиенти имат достъп до информация, научават все повече и

търсят все повече храни от местни производители

защото искат сами да видят как се произвежда продуктът, който купуват.
Според Кох вертикалната ферма придава добавена стойност на продуктите: „Най-важно е, че показваш нещо вдъхновяващо поради това, че е полезно. Показваш на хората, че можеш да отглеждаш растения вътре в една сграда, и то като използваш значително по-малко вода, без пестициди. Това е съвсем ново нещо.“ Той допълва: „Доказателство за високата стойност на продукта е добрият вкус. Разчитаме, че клиентите, които опитат зеленчуци от нашата ферма, ще споделят с другите, че вкусът е наистина различен – много по-наситен, напълно свеж и не опакован в кутия. Всичко идва директно от фермата на щанда.“

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама