Български храни и вина надвиха италианските в конкурса „Изборът на потребителя“

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
2 Минути

Български храни и вина надделяха в конкурса „Изборът на потребителя“, който се проведе в рамките на международните изложби „Винария“ и „Фудтех“ в Пловдив, съобщават органзаторите. Българските продукти грабнаха 11 от общо 19-те награди, присъдени от посетители след дегустации, като се конкурираха с участници в изложбата „Вкусове от Италия“.  Надпреварата се организира по инициатива на Международен панаир Пловдив в партньорство с Университета по хранителни технологии.

Българските производители заслужиха признанието на потребителите с традиционни продукти.  Финалисти станаха: пълнозърнест хляб от лимец на „Дон Батон“, сокове от ябълка, круша и дюля на „Маршал 91“, краве сирене на „Милк груп“, сусамова халва на „Дюсена“, сладко от боровинки на „Атлантик Ко“, горнооряховски суджук на фирма „Стефанов – Ив. Стефанов – 04” и овче сирене „Кефалотири“ на „Сариева къшла“.  Награда получи и фирма „Сирио бул“ за тигани с незалепващо иновативно покритие от лава.

Сред вината бяха отличени: бяло вино шардоне на изба „Малката звезда“, розе на „Винпром Карнобат“, червено вино сира на „Винзавод Асеновград“.

Кулинарите от Италия грабнаха вниманието с  необичайни пасти – от шамфъстък и от артишок, с бяло кафе арабика, лимонов биозехтин, бадемови сладки, дайджестив, сурово сушен салам и сирене пармеджано реджано, отлежавало 24 месеца.

Резултатите от конкурса потвърдиха констатацията на специалисти и участници във „Фудтех“, че българските хранителни продукти си връщат доверието на потребителите и отново ставата предпочитани за трапезата. Обратът стана възможен, след като производителите започнаха да  съчетават автентични суровини и начини за приготвяне  с  модерни технологии и техника, за да отговорят на съвременните стандарти и изисквания на пазара. Така се стигна до триумфа на нашите храни на изложбата.

„Винария“ и „Фудтех“ бяха част от мегафорум за агробизнес, вино и храни. Той е единствената по рода си проява на Балканите за съвместно провеждане  на изложения, свързани със  селското стопанство, лозарството и винарството, хранителната индустрия. Над 670 компании от 29 държави показаха новости за тези отрасли в дните  от 24 до 28 февруари в Международен панаир Пловдив.

 

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама