Земеделски производители, браншови организации и медии в Швеция организираха информационна кампания в подкрепа на млекопроизводителите в скандинавската държава. На специално създаден интернет сайт (www.mjölkupproret.se) всички заинтересовани страни могат да се информират за актуалното състояние на сектора в страната. На страницата се описва как всеки ден по един животновъд затваря вратите на фермата си.
Според организаторите кризата в млечния сектор причинява структурни промени в селското стопанство на страната и застрашава сигурността на доставките на местни продукти. Местната икономика губи работни места и в дългосрочен план се очаква повишена зависимост от внос и спад в качеството на млечните продукти.
Бизнесът и НПО призовават потребителите да подкрепят много активно месното производство, като купуват само шведски продукти, както и да се включат в рекламата „от уста на уста“. Друга форма на подкрепа е предложението потребителите да правят забавни снимки с местни млечни продукти и да ги публикуват в интернет.
Млечният сектор е в криза не само в Европа, но и в целия свят, пише в анализ thecattlesite.com. Традиционно развити пазари като Великобритания, Швеция, Франция и др. са в стагнация, поради което изкупните цени на млякото паднаха под себестойността му. От миналия месец млекопроизводители в цяла Европа стачкуват, заплашени от фалит.