Зам.-посланик Мартина Стронг: Агропредприемачите са бъдещето

Кирил Александров
Кирил Александров
3 Минути

 “Вие сте бъдещето” – с тези думи се обърна зам.-посланикът на САЩ у нас г-жа Мартина Стронг към младите български предприемачи, събрали се в Американския център на площад “Славейков” в столицата. Тя откри срещата-дискусия, която организира Посолството на САЩ  днес по повод Световната седмица на предприемачеството, която се провежда в периода 14-20 ноември. Фокусът на събитието бяха възможностите за предприемачество в земеделието за младите хора. Г-жа Стронг посочи, че в Америка предприемаческият дух е осъзнат като един от най-големите активи, водещи към прогрес и към икономически ръст. Предприемачеството създава нови възможности и открива работни места.

Над 28 пъти са нараснали площите, върху които се практикува биологично земеделие у нас, за последните 5 години, каза Анна-Мари Виламовска, представител на Президентството у нас. Земеделието често се смята за традиционнен сектор, а той е един от най-иновативните, добави тя като припомни, че страната ни е сред най-големите износители на биосертифицирани лавандула и розово масло .

Ина ПауноваКак да направим един продукт успешен

Ина Паунова от Rosey’s Mark – фирма за модерни хранителни продукти с рози, за които Агрозона разказа в брой 54, каза, че онлайн магазините са най-лесният начин да продаваш в целия ЕС. За успешен бизнес е важно участието както в международни изложения, така и в национални. Поддържането на партньорство с медии и с блогъри също е ключово за успеха на един начинаещ бизнес. Паунова посъветва предприемачите да следят пазара и обратната връзка от него и обърна внимание, че потребителите са много практични и не винаги са готови да платят висока цена дори за много качествен продукт.

За успеха на едно бизнес начинание е необходимо да се въвеждат новости в производството – нови продукти или да се подобряват вече съществуващи,, каза агробизнес дамата. Тъй като външният вид има решаваща роля за потребителя дали ще купи даден продукт или не – опаковката трябва да грабва вниманието. Не на последно място Ина посъветва бизнесмените да участват в конкурси, тъй като наградите на даден продукт привличат потребители.

Кирил Александров работи като журналист от 2006-а година. Преди да работи в Agrozona.bg, е бил част от екипите на Агенция "Фокус", сп. Тема и сайта Expressnews.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА