Ако имате две опции: “бавно запечени карамелизирани хапки от тиквички” и “полезни зелени тиквички” много по-вероятно е да изберете продукта, представен Ви по първия начин. Опаковката и описанието на зеленчуковите храни може да ги направи много по-привлекателни за потребителите, сочи проучване, цитирано от fastcompany.com.
“Знаем, че начинът, по който етикетираме храната може да окаже огромен ефект както върху избора на хората какво да ядат, така и върху тяхното изживяване на храната”, казва Брадли Търнлолд, завършващ психология в Университета в Станфорд и главен ръководител на проучването. Предходни изследвания са доказали, че етикетирането на храната като здравословна автоматично я прави по-малко вкусна и по-непривлекателна в очите на потребителите. Въпреки това по думите на Търнлолд повечето полезни храни се рекламират именно като полезни, а не като вкусни и изкушаващи.
Изследването цели да убеди хората да консумират повече растителна храна както от здравословни, така и заради екологични съображения. Учените са пресметнали, че ако всички станем вегани, емисиите, свързани с производство на храна, ще намалеят с впечатляващите 70%. И тъй като тази вероятност е извън обсега на реалността, са направили и друго изчисление – ако просто заменим част от месото в менюто си със зеленчуци, ще спестим 30% от емисиите за производство на храна.
Постепенно потребителските навици започват да се променят, наблюдават изследователи. Резултати от 2016 г. сочат, че 60% от запитаните потребители в Америка са имали безмесен ден веднъж седмично, а консумацията на говеждо се е понижило с почти 20% за периода от 2005 до 2014 г.