Турските граждани ще получават по-лесно визи през зимния туристически сезон

Златко Златков
Златко Златков
3 Минути

Бизнесът е поискал анализ на конкурентните туристически предимства на България, посочва пресцентърът на Министерството на туризма.

По инициатива на министъра на туризма Николина Ангелкова и след успешно проведените разговори с МВР и МВнР за предприемане на стъпки за облекчаване на процедурите по издаване на визи със съседни на България страни и с цел насърчаване на туристическите пътувания от Турция към страната ни през зимния сезон, са дадени указания на българските консулства в Турция да се издават двукратни и многократни тримесечни визи за турски граждани, които искат да посетят българските курорти. Мярката важи за периода на зимния сезон.

По предварителни данни се очаква ръст на зимния туристически сезон у нас с около 4-5%. Прогнозите сочат, че най-много туристи от съседните ни страни да дойдат от Турция (ръст от 10%), от Сърбия и Гърция (ръст от 5%), от Република Македония и Румъния, съобщи министър Ангелкова на поредната си среща с бранша, която имаше за цел да обсъди предстоящите маркетингови инициативи за промотиране на България като туристическа дестинация през следващата година.

На срещата бяха представени основните дейности, които ще реализират тази намерения – водещите борси и изложения, в които България ще участва, интегрирани комуникационни кампании на целеви и стратегически пазари, бизнес форуми у нас и в чужбина, допълнителни активности, които ще бъдат организирани в рамките на съпътстващи събития – като българската  изложба в Лувъра, Световната ски купа в Банско през февруари-март, инициативи, свързани с избора на София за европейска столица на спорта, и други важни за имиджа на страната ни събития.

От своя страна бизнесът поиска да бъде направен анализ на конкурентите предимства на България, тъй като това ще позволи ясна и адекватна рекламна стратегия на страната ни, каквато в момента липсва, посочват от Министерството на туризма. Браншът поиска и прозрачност на изразходваните средства за реклама на страната ни и отчет на ефективността на бъдещите дейности. Ангелкова покани представителите на сектора до средата на следващата седмицата да дадат конкретни предложения за допълнение на обсъжданите маркетингови активности, за да може след това проектът за национална реклама на България за 2015 г. да бъде представен на Национален съвет по туризъм.

Министър Ангелкова увери още представителите на туристическия сектор, че ще продължи да работи с тях в тясно сътрудничество, и предложи на бизнеса да излъчи представители, с които да се започне и активна работа по подготовка на предстоящите промени в нормативните документи, както и обсъждане на други теми, свързани с разрешаването на актуални въпроси в отрасъла.

Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА