Цифрово етикетиране на торовете: Каква информация ще получат потребителите

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

При насипни продукти етикетите трябва да бъдат на мястото на продажба

Доброволното цифрово етикетиране на ЕС за продуктите за наторяване вече е факт, след като бе постигнато споразумение между Европейския парламент и Съвета, информират от Европейската комисия. Новите правила ще позволят на производителите и доставчиците на маркирани с маркировката “СЕ” продукти за наторяване, които отговарят на общоевропейските стандарти за здраве, безопасност и околна среда, да предоставят информация за етикетирането в цифрова форма. Това в крайна сметка ще насърчи по-ефективното използване на ЕС продуктите за наторяване, коментират експерти. Едновременно с това правилата рационализират задълженията за етикетиране за предприятията, така че разходите им да бъдат намалени.

Доброволният характер на цифровото етикетиране предоставя гъвкавост на производителите и дистрибуторите да избират предпочитания от тях начин на комуникация – независимо дали чрез физически формат, цифров формат или комбинация от двете. За продуктите за наторяване, продавани в насипно състояние, икономическите оператори могат да изберат цифрово етикетиране, само ако информацията е публикувана физически на мястото на продажба.

Важна информация, която е от значение за безопасността на човешкото здраве и околната среда, ще се съхранява на физически етикет за опакованите продукти, продавани на крайните потребители. Крайните ползватели винаги ще могат да изискват информация за цифровите етикети чрез алтернативни средства.

Тази инициатива е част от усилията на Комисията за опростяване на етикетите за продукти, съдържащи химикали. Цифровото етикетиране вече се използва за батерии и е част от преразглеждането на Регламента относно класифицирането, етикетирането и опаковането на химикали.

След като бъдат официално приети, новите правила ще започнат да се прилагат две години и половина след влизането им в сила, за да се даде възможност междувременно да бъдат разработени технически правила.

 

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА