„Томас Кук” търси възможности за увеличаване на пазарния си дял в България, като се очаква между 160 и 180 хил. туристи да ни посетят през лятото

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
4 Минути

„Томас Кук” и „Некерман”  търсят възможности за разширяване на пазарния си дял в България. У нас през лятото се очакват се между 160 и 180  хил. туристи. Това стана ясно по време на среща между министъра на туризма Николина Ангелкова с Алекс Вреде, главен мениджър за договорите на „Томас Кук” за България и Христо Гълбачев, изпълнителен директор и председател на Борда на директорите на „Астрал Холидейз” – официален оторизиран агент на „Томас Кук” и „Некерман” за България, съобщават от Министерството на туризма.

Представителите на туроператора очакват труден летен сезон, но продължават работата си на всички традиционни пазари. В момента се наблюдава увеличение с допълнителни полети от „Некерман Полска” към Варна. Очакват се и между 60 и 65 хил. туристи от скандинавските страни.

Николина Ангелкова посочва, че е поискала срещата, за да се установи контакт и да се създаде увереност в нейно лице партньор, на който може да разчита. Представителите на „Томас Кук” приемат положително факта, че у нас вече има министерство, към което могат да се отнесат проблемите.

„Томас Кук” е най-големият туроператор в България с традиционно около 2 млн. нощувки на сезон на Черно море, става ясно от думите на Алекс Вреде. Той обръща внимание, че е бил неприятно изненадан от съобщения в медиите, според които „Томас Кук” преустановява полетите си до България. Вреде казва, че през тази година компанията се е опитала да възстанови чартърната си програма от Великобритания до Варна, която от около 6 години е преустановена. Поради липса на достатъчен интерес обаче компанията се е отказала от двата планирани полета. По думите му към момента във Великобритания няма достатъчно търсене за Северното Черноморие и други видове туризъм.

Ангелкова от своя страна отбелязва, че във Варна и региона има прекрасни условия за голф туризъм, които трябва да представим на английския пазар. Тя посочва, че предстои да бъде назначено туристическо аташе, което ще бъде ситуирано във Великобритания. „Надявам се това, заедно с всичко друго, което правим да помогне за постигането на ръст на този пазар“, посочи Николина Ангелкова. Участниците в срещата се договориха да координират усилията си за изграждането на по-разпознаваем образ на България.

По време на срещата са обсъдени възможности за сътрудничество за реализацията и на други съвместни инициативи и за подобряване на туристическия продукт. „Томас Кук е важен наш партньор, защото покрива повечето от целевите ни пазари – цяла Европа заедно с Великобритания“, каза министър Ангелкова. По думите й ще бъдат много ценни и данните, които има туроператора за по-доброто планиране на рекламната кампания на страната ни на тези пазари. 50% от туристите във Великобритания планират почивката си он-лайн, а в скандинавските страни този дял достига до 70%. В Германия обаче едва 10-15 % резервират почивката си по електронен път, стана ясно по време на срещата.

Според представителите на туроператора, в международен план има голямо търсене към турове, които включват основни забележителности от дадена страна или регион. Министър Ангелкова информира, че вече са разработени културно-исторически маршрути, които ще бъдат допълнително популяризирани със „селебс турове“. „Основната ни цел е да представим България като целогодишна туристическа с фокус върху културно-историческия туризъм“, обясни Николина Ангелкова.

Очаква се следващата седмица министър Ангелкова да проведе среща с ръководството на „Томас Кук“ и „Некерман“, в рамките на международното туристическо изложение ITB, което се провежда в Берлин.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА