Въпросът за това дали да се информира клиентът за съдържанието на ГМО в хранителните продукти може да бъде решен, като се въведат електронни системи с тази цел, които да се използват на смартфоните. Това предлага Държавният секретар по земеделие на САЩ Том Вилсак по пример на международната система за електронно етикетиране, използвана от швейцарския гигант Nestle, пише Agra Europe.
Според Вилсак, ако на етикетите на хранителните стоки има информация, че съдържат ГМО, това може да отблъсне клиентите, защото съдържа „подвеждаща информация“ и да ги направи да изглеждат така, сякаш са опасни за човешкото здраве. Затова пък баркодовете, които могат да бъдат сканирани със смартфони, може да бъдат приемлива алтернатива. Според държавния секретар „предизвикателството“ при етикетирането на ГМО идва от това, че основните функции на етикетите в САЩ е да съдържат информация за хранителната стойност на продукта и да предупреждават за възможни алергии, но ГМО не спадат към нито една от тези категории. Въпреки това клиентът има право да знае.
Първият щат в САЩ, който има действащ закон за етикетиране на ГМО съставки в хранителните стоки е Вермонт.