Дирекция “Пазарни мерки и организации на производители“ към аграрното министерство ще е отговорна за прилагане на схемите за качество на селскостопанските продукти и храни и промоционалната политика на общността, става ясно от проект на постановление на Министерски съвет, публикуван в сайта на МЗХ.
От институцията припомнят, че двете политики целят по-доброто представяне и реализиране на селскостопанските продукти и храни на вътрешния пазар и на пазарите на трети страни и подобряване на тяхната конкурентоспособност.
Схемите, насочени към качеството на аграрната продукция и храните, трябва да предоставят на производителите правилните инструменти за по-добро идентифициране и популяризиране на продуктите със специфични характеристики. Те са създадени и за да предпазват производителите от нелоялни търговски практики.
Що се отнася до промоционалната политика – ролята й е да спомогне за увеличаване на пазарния дял на селскостопанските продукти и храни на съществуващи пазари, както и да допринесе за навлизането им на нови пазари. От аграрното ведомство посочват, че прехвърлянето на тези функции към дирекция “Пазарни мерки и организации на производители” ще допринесе за по-голямата ефективност, понеже функциите са тясно свързани с пазарните мерки прилагани от дирекцията.