Съдът срещу нелоялни цени в търговска верига

Кирил Александров
Кирил Александров
2 Минути

Върховният касационен съд потвърди с окончателно решение колективен иск на Комисията за защита на потребителите срещу търговска верига за хранителни стоки. Веригата е заблуждавала клиентите като е поставяла две различни цени за един и същи продукт и една цена на рафта в магазина и маркирането на друга – на касата, посочват от Комисията за защита на потребителите.

Проверка е показала, че в няколко обекта на въпросната верига клиентите можело да платят с до 4 лв. над обявената върху опаковката цена при покупка на предварителни разфасовки на млечни продукти. Имало разлика между цената върху продуктовата опаковка и посочената на рафта цена. Например, при поставена върху вакуумната опаковка на кашкавал цена 12,29 лв. за килограм и 2,26 лв. за разфасовка от 192 гр. маркираната на касата цена за килограм е 14,34 лв. и 2,76 лв. за количеството в опаковката.

Нарушението е установено за около десет вида от изложените на щанда продукти, от които към момента на проверките са били налични близо общо 200 разфасовки, посочват от Комисията. Има дори случай върху опаковките на предварителни разфасовки от един вид продукт да е поставена различна цена за килограм. Отчетено е и друго нарушение- обявяването на по-ниски цени на щанда от тези, които се маркират на касата.

От Комисията за защита на потребителите съветват пазаруващите да сравняват цената върху опаковката с тази на щанда и да следят маркирането на продуктите на касата. При две различни цени за една и съща стока или маркирането на по-висока от обявената цена, да поискат разяснения или дори да се откажат от покупката при съмнения за заблуда.

Към търговците препоръките са да не се допускат две различни цени за една и съща стока в търговския обект. Маркираната на касата цена трябва да съвпада с предварително обявената. Цените на предварителните разфасовки се поставят върху опаковките или в непосредствена близост, отнасят се за съответната мерна единица и разфасовката, ако е различна от нея, или за брой, посочват от Комисията.

Кирил Александров работи като журналист от 2006-а година. Преди да работи в Agrozona.bg, е бил част от екипите на Агенция "Фокус", сп. Тема и сайта Expressnews.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА