Анализ на холандската Robobank на развитието на пазарите на млечни продукти през 2023 г. отчита, че всички в млечната верига – производители, преработватели и потребители са „изцедени“.
Спадът на изкупните цени притисна фермите, предвид високите цени на входящите ресурси, водейки до намаление на кравите. В същото време преработвателите бяха принудени да направят намаления на скъпата продукция, а потребителите притиснати от инфлацията да търсят стойност.
Очакванията за първото тримесечие са Китай да е внесъл по-малко млечни продукти сравнено с 2022 г, но през второто тримесечие тенденцията вероятно ще се обърне. Глобалното търсене на млечни продукти остава силно.
Според проучване на британската организация AHDB потребителите избират по-евтини търговски марки прясно мляко, за да се справят с инфлационния натиск.
Само 27% от потребителите са решили да ограничат консумацията на млечни продукти поради по-високите цени.
Собствените марки млечни продукти на супермаркетите отбелязват ръст от 25% за 2022 г, докато тези на преработвателите намаляват с 15%.