Robobank: Всички в млечната верига са “изцедени”

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
1 Минути

Анализ на холандската Robobank на развитието на пазарите на млечни продукти през 2023 г. отчита, че всички в млечната верига – производители, преработватели и потребители са „изцедени“.

Спадът на изкупните цени притисна фермите, предвид високите цени на входящите ресурси, водейки до намаление на кравите. В същото време преработвателите бяха принудени да направят намаления на скъпата продукция, а потребителите притиснати от инфлацията да търсят стойност.

Очакванията за първото тримесечие са Китай да е внесъл по-малко млечни продукти сравнено с 2022 г, но през второто тримесечие тенденцията вероятно ще се обърне. Глобалното търсене на млечни продукти остава силно.

Според проучване на британската организация AHDB потребителите избират по-евтини търговски марки прясно мляко, за да се справят с инфлационния натиск.

Само 27% от потребителите са решили да ограничат консумацията на млечни продукти поради по-високите цени.

Собствените марки млечни продукти на супермаркетите отбелязват ръст от 25% за 2022 г, докато тези на преработвателите намаляват с 15%.

Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА