Провалът на промоциите в Европа

Златко Златков
Златко Златков
3 Минути

Промоциите на хранителни стоки в Европа вече се провалят, тъй като финансово притиснатите потребители пазаруват само най-необходимото. Това сочат данни на компанията за проучвания IRI, цитирани от Food And Drink Europe. Информацията предаде „Бюлетин за месото”, издаван от Асоциацията на месопреработвателите в България.

Докато обемът на промоциите в Европа се е увеличил с 2.7%, обемът на продажбите на храни в промоция е нараснал само с 0.1%. В същото време цените на хранителните стоки на дребно през миналата година са се увеличили средно с 1.9%.

От IRI коментират, че промоциите вече не работят както преди, а производителите отчаяно се съпротивляват и се опитват да си върнат част от маржовете, които бавно се топят от2008 г. насам. Борбата за маржовете ще бъде жестока и от страна на търговците, защото ще трябва да накарат производителите да продължат да плащат за промоциите, които да задържат все по-капризните клиенти. Производителите, обаче, не могат да бъдат изстисквани за още промоции.

Сред холандските производители, например, цари всеобщо съгласие, че промоциите вече не работят, но от друга страна марките се страхуват, че ще изгубят пазарния си дял, ако се откажат. „Продуктите в промоция вдигат краткотрайните продажби и увеличават обемите, но това може да навреди на цяла категория, защото купувачите ще обикалят по магазините, за да търсят продукта на най-ниска цена”, се посочва в доклада. Увеличаването на инвестициите на търговците в собствените им марки също усилва натиска върху производителите да участват в промоции, защото потребителите все по-често асоциират собствените марки с качество, подобно на марковите продукти, но на по-ниска цена.

Във Великобритания промоциите са традиционна успешни, но миналата година обемът им е спаднал с 0.7% – за пръв път в историята. Докладът на IRI сочи, че прекалено многото промоции във Великобритания вредят на собствените марки и затова търговците започват да ги избягват. Междувременно собствените марки бележат ръст в Европа, с изключение на Великобритания и Франция, а в Испания, където държат 43.3% от пазара в стойност, се забавят леко. В Германия промоциите са най-малко, но там и цените на хранителните стоки са едни от най-ниските.

Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА