През 2013 г. сме изпили повече бира от белгийците и холандците

Златко Златков
Златко Златков
3 Минути

Увеличават се продажбите на бира в пластмасови опаковки у нас, а поради вноса нарастват и продадените кенове, това отчете на пресконференция в БТА Ивана Радомирова – изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България. Пластмасовите бутилки се налагат, защото са много удобни и не изискват депозитна система, каза тя. Отрече и твърденията, че бирата, която се предлага в пластмасови опаковки, е по-различна от тази, която се предлага в друг вид опаковки. Радомирова цитира проучване, според което българите работим средно 45 мин., за да си купим литър бира, а за сравнение германците работят 7 мин.

През 2013 г. е отчетен лек спад на студения пазар на бира, който включва заведенията. Негативната тенденция е започнала през 2009 г. с началото на кризата. У нас повече пиво се консумира вкъщи, сякаш няма достатъчно настроение за заведения, коментира Радомирова. Тя посочи, че дори в Гърция, която е в тежко икономическо положение, на студения пазар се консумират между 65 и 67% от бирата.

За миналата година на глава от населението се падат 74 л, което ни поставя в “златната среда” в Европейския съюз. Първенец е Чехия със 144 л. на глава от населението. По консумация на пиво на глава от населението страната ни изпреварва “типични бирени държави” като Белгия и Холандия. Приходите в бюджета по данни на Ernst & Young са възлизали на 300 млн. лв., а според цитирана информация от Агенция “Митници” е платен акциз за 79 млн. лв.

Традиционно износът на бира у нас е насочен към Румъния, Македония и Гърция, а българските диаспори спомагат родно пиво да пътува за САЩ и Канада.

За последните 5 г. у нас са инвестирани 286 млн. лв в бранша, посочи Радомирова. А през 2012 г. във Велико Търново е открита нова пивоварна “Бритос”. От началото на тази година в бирената индустрия са инвестирани 274 млн. лв.

Няма компания, която да не е инвестирала в устойчивото развитие, отбеляза още Радомирова. Изграждат се зелени складове, зелени мощности, работи се в посока енергийна ефективност, намаляване на емисии и пречистване на отпадни води.

За период от година и половина у нас са предложени 15 нови продукта, а от началото на 2014 г. те са 9.

Съюзът на пивоварите в България инициира кампанията “Спортът е по-добрият начин децата да пораснат” за четвърта поредна година. Тази година от 25-и юли ще стартира и фотоконкурс под същия надслов.

Анета Стефанова

 

Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА