През 2013 г. сме изпили повече бира от белгийците и холандците

Златко Златков
Златко Златков
3 Минути

Увеличават се продажбите на бира в пластмасови опаковки у нас, а поради вноса нарастват и продадените кенове, това отчете на пресконференция в БТА Ивана Радомирова – изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България. Пластмасовите бутилки се налагат, защото са много удобни и не изискват депозитна система, каза тя. Отрече и твърденията, че бирата, която се предлага в пластмасови опаковки, е по-различна от тази, която се предлага в друг вид опаковки. Радомирова цитира проучване, според което българите работим средно 45 мин., за да си купим литър бира, а за сравнение германците работят 7 мин.

През 2013 г. е отчетен лек спад на студения пазар на бира, който включва заведенията. Негативната тенденция е започнала през 2009 г. с началото на кризата. У нас повече пиво се консумира вкъщи, сякаш няма достатъчно настроение за заведения, коментира Радомирова. Тя посочи, че дори в Гърция, която е в тежко икономическо положение, на студения пазар се консумират между 65 и 67% от бирата.

За миналата година на глава от населението се падат 74 л, което ни поставя в “златната среда” в Европейския съюз. Първенец е Чехия със 144 л. на глава от населението. По консумация на пиво на глава от населението страната ни изпреварва “типични бирени държави” като Белгия и Холандия. Приходите в бюджета по данни на Ernst & Young са възлизали на 300 млн. лв., а според цитирана информация от Агенция “Митници” е платен акциз за 79 млн. лв.

Традиционно износът на бира у нас е насочен към Румъния, Македония и Гърция, а българските диаспори спомагат родно пиво да пътува за САЩ и Канада.

За последните 5 г. у нас са инвестирани 286 млн. лв в бранша, посочи Радомирова. А през 2012 г. във Велико Търново е открита нова пивоварна “Бритос”. От началото на тази година в бирената индустрия са инвестирани 274 млн. лв.

Няма компания, която да не е инвестирала в устойчивото развитие, отбеляза още Радомирова. Изграждат се зелени складове, зелени мощности, работи се в посока енергийна ефективност, намаляване на емисии и пречистване на отпадни води.

За период от година и половина у нас са предложени 15 нови продукта, а от началото на 2014 г. те са 9.

Съюзът на пивоварите в България инициира кампанията “Спортът е по-добрият начин децата да пораснат” за четвърта поредна година. Тази година от 25-и юли ще стартира и фотоконкурс под същия надслов.

Анета Стефанова

 

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама