Предложение: Нова шофьорска книжка за трактористи, призната във всички страни от ЕС

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
3 Минути

Нова шофьорска книжка за категорията трактор може да бъде въведена на ниво Европейски съюз след искане от Европейската конфедерация на предприемачите в селското, селското и горското стопанство (CEETTAR). Организацията предложи новата книжка за тракторист да се признава навсякъде в Европейския съюз.

В момента няма единно свидетелство в ЕС за управление  за трактори или селскостопански машини. От организацията обясниха, че това създава предизвикателства за свободното движение на услуги и служители през границите и може също да повлияе на пътната безопасност.

CEETTAR заяви, че има редица разлики между страните от ЕС по отношение на възрастовата граница за получаване на разрешително и ограниченията на скоростта, свързани с вида на лиценза и дейността.

В документ, публикуван от организацията, се посочва, че няма ограничения на възрастта за селскостопански и неземеделски дейности в страни като Ирландия или Белгия. Минималната възраст в повечето страни за получаване на лиценз за земеделска дейност е 16 години.

CEETTAR заяви, че държавите-членки на ЕС трябва да могат да избират дали да запазят съществуващите си национални шофьорски книжки или да въведат новата шофьорска книжка.

Според организацията, ако държава членка избере да приложи новия лиценз, той трябва да бъде задължителен за всички, които управляват такива машини по пътищата. В предложението се подчертава, че държава-членка ще трябва да приеме шофьор с европейска шофьорска книжка, независимо от дейността, за която се използва машината.
Организацията изчислява, че около 6,3 милиона превозни средства в ЕС ще изискват разрешително за селскостопанска техника, включително 1 милион в Германия, 400 000 във Франция и Холандия.

Разрешителното ще има две нива: земеделско и горско

CEETTAR предлага разрешителното да има две нива (T1 и T) за земеделско и горско оборудване. Лицензът “T1” е насочен към “малки селскостопански дейности, хранилки и ферми за добитък”. Превозните средства, подлежащи на такъв лиценз, ще имат ограничение на теглото от 20 тона. Свидетелство “Т” ще важи за по-тежки земеделски и горски превозни средства и за извънпътни превозни средства.

Задължително условие и за двете разрешителни е водачът да е навършил 16 години и превозните средства да се движат с максимална скорост до 40 км/ч в участъците за работа. CEETTAR предложи шофьорската книжка да е валидна както за селскостопански, така и за неземеделски дейности.
„В момента работим на ниво ЕС за хармонизиране на регулациите за автомобилите, произведени и внесени в ЕС. Логично е да има хармонизирана шофьорска книжка за тези хармонизирани автомобили, защото има същите рискове на пътя в Германия, както и на други места“, казват05 представителите на организацията.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама