Повишаващите се цени на храните запазват пандемичните навици сред потребителите

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
3 Минути

Според проучване на Global Consumer Insights Pulse Survey на PwC 2022, 47% от анкетираните очакват повишени цени на храните поне в следващите 6 месеца

Потребителите по света са изправени пред нарастващи цени по многобройни причини. Повече от 75% от респондентите на PwC Global Consumer Insights Pulse Survey 2022 очакват подобни или по-високи разходи за повечето категории храни през следващите шест месеца, предаде Euromeatnews.

По-специално, 47% от анкетираните очакват да харчат повече за хранителни стоки и много от тях планират да намалят разходите си за хранене с 34 %.

„Устойчивостта на потребителите беше поставена на изпитание през последните две години поради прекъсвания и ограничения във веригата на доставки. Въпреки че потребителският ентусиазъм се върна след премахването на ограниченията, нарастващата инфлация и лихвените проценти оказват нов натиск върху разходите и поведението на потреблението. Не очакваме този натиск да отслабне скоро. Проучването показва, че хората очакват по-нататъшно увеличение на цените и търсят начини да адаптират предпочитанията си за купуване, за да се справят с новата среда, без да се отказват от фактори като високо качество или любими марки. В същото време търговците на дребно и производителите трябва да се справят както с потребителското търсене, така и със собствената си инфлация и натиска на веригата за доставки“, коментира Руксандра Търлеску, партньор на PwC.

Великобритания, храна, Agrozona.bgПовишени цени и липса на определени продукти на склад 

Покачването на цените на хранителните стоки е най-разпространеният проблем по отношение на опита при пазаруване, посочват 65% от потребителите, пазаруващи във физическите магазини и 56% от пазаруващите онлайн.

Повече от половината от анкетираните потребители – 57%, казват, че почти винаги или често по време на пазаруване през последните месеци забелязват покачване на цените на хранителните стоки.

Най-голям дял от респонденти, които изпитват инфлацията при хранителни стоки са от  Южна Африка – 76%, Бразилия – 74% и САЩ и Канада – 69%.

Проблемите с веригата за доставки също засягат потребителите, като един от най-често срещаните проблеми напоследък е невъзможността за закупуване на продукт поради изчерпване на склад. 42% от потребителите също така съобщават за по-дълги срокове за доставка за онлайн покупки и по-дълги опашки или по-натоварени места в магазините – 36%.

Насочване към местни пазари и услуги

Глобалната несигурност и проблемите с веригата за доставки също карат много потребители да търсят повече местни пазари. Осем от десет респондента в проучването изразяват готовност да плащат по-висока от средната цена за продукти, произведени на местно или регионално ниво.

Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА