Много шум за нищо: Продажбите на веган кюфтета нямат пазарен успех и търсенето е разочароващо
В края на миналата година McDonald’s започна в САЩ първоначално много ограничен пазарен тест с безмесни бургери. През февруари тази година тестът беше разширен до около 600 от 13 400 обекта в Щатите. Компанията Beyond Meat доставя кюфтетата за безмесния бургер.
Но сега McDonald’s приключва с пробния цикъл и McPlant вече не се продава в САЩ. Причината – експериментът нямаше пазарен успех и търсенето беше разочароващо. Поне това съобщават анализатори от JP Morgan и BTIG.
McDonald’s потвърди, че пазарният тест е приключил. Веригата за закуски обаче не предостави информация за причините или дали все още се планира по-късно отново да се върне на пазара с безмесните продукти. В Европа McDonald’s продава вегетарианския бургер McPlant в Австрия, Дания, Холандия и Обединеното кралство.
Спирането на продажбите в САЩ изпрати временно надолу акциите на производителя на изкуствени месни продукти Beyond Meat. Но спадът беше само за малко. По-сериозното за компанията е, че Уолстрийт очевидно вече не е толкова ентусиазиран от историята на успеха на продуктите заместители на месо, както беше до средата на 2021 г. Акциите на Beyond Meat спаднаха от почти 160 щатски долара в края на юни 2021 до малко над $33.
Първите вериги за закуски се отказват от веган заместителите
Причината за това е, че успехът на продуктите-заместители без месо сред потребителите не отговаря на очакванията. Много от веригите за бързо хранене, работещи в САЩ и по света,като Burger King и Kentucky Fried Chicken (KFC), Dunkin’ и Subway опитаха вегетарианската алтернатива. Конкуренцията е жестока, но нишата изглежда расте бавно. Някои вериги за закуски вече премахнаха веганските заместители от менютата си, включително Dunkin’ и сега McDonald’s в САЩ. За други пускането на пазара е значително по-малко успешно от очакваното.