Потребителите не искат да ядат фалшиво месо: McDonald’s USA изхвърля вегетарианските бургери, акциите на Beyond Meat падат

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
2 Минути

Много шум за нищо: Продажбите на веган кюфтета нямат пазарен успех и търсенето е разочароващо

В края на миналата година McDonald’s  започна в САЩ първоначално много ограничен пазарен тест с безмесни бургери. През февруари тази година тестът беше разширен до около 600 от 13 400 обекта в Щатите. Компанията Beyond Meat доставя кюфтетата за безмесния бургер.

Но сега McDonald’s приключва с пробния цикъл и McPlant вече не се продава в САЩ. Причината – експериментът нямаше пазарен успех и търсенето беше разочароващо. Поне това съобщават анализатори от JP Morgan и BTIG.

McDonald’s потвърди, че пазарният тест е приключил. Веригата за закуски обаче не предостави информация за причините или дали все още се планира по-късно отново да се върне на пазара с безмесните продукти. В Европа McDonald’s продава вегетарианския бургер McPlant в Австрия, Дания, Холандия и Обединеното кралство.

Спирането на продажбите в САЩ изпрати временно надолу акциите на производителя на изкуствени месни продукти Beyond Meat. Но спадът беше само за малко. По-сериозното за компанията е, че Уолстрийт очевидно вече не е толкова ентусиазиран от историята на успеха на продуктите заместители на месо, както беше до средата на 2021 г. Акциите на Beyond Meat спаднаха от почти 160 щатски долара в края на юни 2021 до малко над $33.

Първите вериги за закуски се отказват от веган заместителите

Причината за това е, че успехът на продуктите-заместители без месо сред потребителите не отговаря на очакванията. Много от веригите за бързо хранене, работещи в САЩ и по света,като Burger King и Kentucky Fried Chicken (KFC), Dunkin’ и Subway опитаха вегетарианската алтернатива. Конкуренцията е жестока, но нишата изглежда расте бавно. Някои вериги за закуски вече премахнаха веганските заместители от менютата си, включително Dunkin’ и сега McDonald’s в САЩ. За други пускането на пазара е значително по-малко успешно от очакваното.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА