Почти половината от фермерите в Германия (48,7%) използват социални медии, най-често WhatsApp и Facebook, показват данни на AgriDirect Deutschland GmbH. Участници в проучването са 400 германски фермери.
Възможностите за общуване в социалните мрежи използват най-често (52,4%) заетите в мандрите, а в сектор овощарство това правят около 45,2% от заетите в сектора, при свиневъдите и птицевъдите делът е по 40,9%.
Употребата на социални мрежи става все по-популярна с увеличаването на големината на стопанството. При ферми с размери от 20 до 50 ха употребата на виртуални платформи за общуване скача до 41,2%, а при стопанства с размери 50 до 100 ха процентът достига 50,9%. Около 58,5% от фермите с размери от 100 ха и повече използват интернет мрежи за общуване. При това колкото по-млади са фермерите, толкова повече използват социални платформи.
Най-често използваната социална медия е WhatsApp, като тя е използвана от около 79,4% от селските стопани в страната, а 55,8% влизат редовно във Facebook. YouTube следва с 45,9%. По-голямата част от фермерите (48,6%) използват социалните медии по лични причини, около 45,4% като източник на новини в сектора и 40,9% обменят съвети със свои колеги.