Пет български сдружения ще рекламират храни за 17 млн. евро по програма на Европейската Комисия

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

Пет български  сдружения спечелиха проекти за реклама на храни в чужбина по програма на Европейската Комисия на стойност 17 млн. евро, съобщават от Асоциацията на млекопреработвателите в България (АМБ).

Българско бяло саламурено сирене и кашкавал ще започне да промотира АМБ в Обединените арабски емирства, Азербайджан и Казахстан по програмата “Качествено европейско сирене”.  Бюджетът определен от ЕК за новата програма за АМБ е на стойност 3.97 млн. евро. Те ще бъдат разпределени и ще се финансират 50% от Европейската комисия, 30% от българската държава и 20% от АМБ.

Още три програми за промоция на хранителни продукти в други държави по европейска програма са спечелили други организации в страната ни. По този начин имат възможност да усвоят над 10% от отпуснатия от ЕС бюджет за всички държави членки.

Три от проектите са изготвени изцяло от български браншови сдружения, а един е съвместен с гръцки партньори.

Един от одобрените продукти е “Разнообразие от вкусове”, който трябва да рекламира българското овче месо и сирене в Обединените арабски емирства, Казахстан и Йордания. За целта ще бъдат отпуснати 4.45 млн. евро на спечелилата организация – асоциацията за развъждане на синтетична популация българска млечна порода овце.

Сред одобрените програми за реклама от страната за първи път попада и проект за биологично производство. Асоциация “Биопродукти” е спечелила финансиране от 4.57 млн. евро за реклама на пресни и преработени плодове и зеленчуци и ядки, както и биовино. Тя ще се осъществява в Германия, Австрия, Швеция и Дания.

Сред получилите еврофинансиране е и един съвместен проект между българска и гръцка организация. Става дума за програма за промоция на пресни череши, която трябва да се осъществява в Швеция, Финландия и Германия. Одобреният бюджет е 4.17 млн. евро, а спечелилите организации са българският съюз на градинарите и гръцка група земеделски кооперативи начело с “АСОП Епископис”.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА