Глобалният пазар на растителни заместители на месо ще нарасне до 100 милиарда долара до 2030 г. в сравнение с 19 милиарда долара през 2018 г., прогнозира CFRA, на която се позовава и MarketWatch. Към октомври 2019 г. анализаторите оценяват обема на американския пазар на растително месо на 2,4 млрд. Долара. Първоначално заместителите на месо се свързваха предимно със здравословния начин на живот. Сега обаче потребителите преосмислят отношението си към протеините и ги включват в храненето си, казва Риза Шварц, директор на потребителските проучвания в American Tyson Foods.
Месните заместители се появяват все повече и в детските ястия. Отделът за производство на протеинови продукти с растителни продукти на Tyson Food предлага заместители конкретно за тези потребители. През ноември м.г. продуктите Raised & Rooted бяха продадени в 7 хиляди магазина в Съединените щати. За американския производител на заместители на месо Beyond Meat особено важен е ароматният фактор. Компанията също така подчертава екологичността на своите продукти. „Подобряването на технологиите доведе до факта, че когато хората ядат бургер със зеленчуков заместител на говеждо месо, те не усещат разликата му от бургер с истинско говеждо месо“, заяви ръководителят на изследването за капиталов отчет на Kalinowski Марк Калиновски. Някои ресторанти за бързо хранене също започнаха да предлагат на своите клиенти ястия със заместители на зеленчуково месо. Компанията му си сътрудничи с големи вериги ресторанти, включително KFC, Tim Hortons, Subway и Dunking Brands.