1/3 от търговците вече търсят изкуствено месо

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Намаляването на емисиите от метан несъмнено ще засегне и животновъдството

Привличането на 18 трлн. долара към индустрията, която се занимава с устойчиво производство на протеини, за да се преодолеят климатичните рискове при продоволствената сигурност, сочи не само напредък, но и предупреждава, че големите хранителни компании трябва да направят повече, съобщава fairr.org.

Броят на компаниите, които приемат официални цели за диверсификация на протеините, нараства до седем за три години, като Unilever, Conagra, Nestle и търговците на дребно в Обединеното кралство Tesco и Sainsbury.

Amazon (Whole Foods), Costco и Kraft Heinz са с най-лоши резултати, като по-голямата част от хранителните корпорации (72%) все още не успяват да определят количествено измерими цели за преход на протеини въпреки нарастващите продукти на растителна основа в щатски долари, достигайки до 43% за две години.

2021 г. е обявена за „годината на отглеждане на месо“, тъй като частните инвестиции в технологиите достигат 506 милиона долара през първата половина на годината, докато инвестициите и интересът от големите хранителни компании нарастват.

Интересът на инвеститорите към алтернативи на животински протеини се увеличава, тъй като подкрепата за устойчивото участие на FAIRR с водещи хранителни компании нараства с 1300% от стартирането му през 2016 г. Статистиката показва, че 7 от 25 (28%) световни търговци на дребно и производители на храни вече имат цели да разширят портфолиото си от алтернативни протеини, спрямо нулата през 2018 г.

По-голямата част (72%) от хранителните компании все още не са приели целите за диверсификация на протеините като част от декарбонизацията на производството. Това е въпреки нарастващото потребителско търсене на алтернативи за месо и млечни продукти и последните предупреждения на IPCC, че метанът в атмосферата е достигнал своя връх от 800 000 години насам и е необходимо спешно „устойчиво намаляване“ на емисиите на метан (32% от които в момента са от животновъдството). Ако искаме за постигане на целите на Парижкото споразумение.

 

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА