Очакват се минимални загуби от бюджета на старата ПРСР

Георги Узунов
Георги Узунов
2 Минути

82% е усвояването на бюджета по старата Програма за развитие на селските райони, каза министърът на земеделието и храните Десислава Танева в ефира на „Денят Започва” по БНТ, съобщава “Фокус”. От изказването й става ясно, че българските земеделци са подпомогнати с 2,5 млрд. евро по старата програма. Танева казва, че амбицията и плана за работа е годината да бъде приключена с над 90 % усвояване на бюджета от програмата. Тя има отчисления за този 7-годишен период и 141 млн. евро загуба от 2010-2013. Министърът посочва, че се работим тази година загубата да е минимална. Направена е нотификация на програмата, така че почти да не се загубят средства. По-големи са били притесненията относно изпълнението на общинските проекти, но голямата част от общините са успели да се вместят в удължения срок от близо месец. Само десет проекта не са били подадени. По тях има изплатени аванси за 6,5 млн. евро, казва министър Танева. Според нея след разглеждането на заявките за участие и в зависимост от корекциите ще се разбере окончателната сума, но се очаква загубите ще са минимални. Министър Танева припомня, че на 121 мярка по старата програма беше отворен извънреден месец. “В момента има контрактуване над 100 договора. До края на ноември ще се подават заявления. Взели сме всички възможни мерки да използваме ефективно стария бюджет и смятам, че ще го приключим добре”, посочва министърът.

Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА