Нужен е консенсус с кои културно-исторически обекти да се рекламира България

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
3 Минути

През 2020 г. културният туризъм ще бъде водещ в световен мащаб, според анализи на Световната организация по туризъм. По тази причина той е във фокуса на националната ни реклама, като разработихме  проект на конкретни културно-исторически маршрути, с които да привлечем още по-голямо внимание към богатството, което имаме, каза министърът на туризма Николина Ангелкова по време на среща с представители на местната власт за обсъждане на примерните варианти на маршрутите, предават от пресцентъра на Министерството на туризма.

Като ключова дестинация за този вид туризъм се очертава Европа с големия си потенциал от уникални културни обекти и силен поток от посетители. Данни на Евробарометър за нагласите на европейските граждани към туризма сочат, че 27% от анкетираните посочват културата като една от основните причини за пътувания през миналата година. Делът на културния туризъм е малко над 11% сред всички туристически продукти, които предлага България. Според проучвания 80% от пътуващите, независимо от  предпочитанията си за вид туризъм, посещават също културни паметници и забележителности у нас, а през музеите в страната минават над 6 млн. души годишно. Половината от тях са чуждестранни туристи. Ангелкова посочва, че това е доказателство, че трябва да се фокусираме върху този вид туризъм и да работим за неговото популяризиране.

По думите й към момента има 8 проекта на маршрути, които са изработени от експертите на министерството заедно със специалисти от областта, като не са изразходвани никакви средства за това. Министърът посочва, че нито една значима за България и за културно-историческото ни наследство забележителност няма да бъде пропусната или изключена от маршрутите.

По време на срещата са направени редица конструктивни предложения, които предстои да бъдат отразени в проектите на маршрути. Приета е идеята да се добавят остров Св. Анастасия, Златоград, тракийското светилище Бегликташ и др. сред включените обекти по региони. Работи се и върху тематичен маршрут посветен на българските съкровища, както и за обобщаване на фолклорните прояви на територията на страната. След обобщаване на коментарите, те ще бъдат качени за обществено обсъждане на сайта на Министерството на туризма. Целта е да се съберат всички гледни точки и по време на заседанието на Националния съвет по туризъм, което ще се проведе през първата половина на юли, да бъде одобрен финалният им вариант.

У нас в момента са разработени десетки културно-исторически маршрути. „Безспорно всеки от тях имам какво да предложи и покаже, но ние не можем на национално ниво да рекламираме всички обекти включени в тях. Необходимо е да постигнем компромис и да се фокусираме върху част от тях, за да станем по-разпознаваеми на международния пазар“, каза министър Ангелкова. Тя обръща внимание, че министерството няма за цел да изземва функциите на бранша, а да може успешно да маркетира както страната, така и регионите, и богатството им.

 

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА