Николай Маринов, „Ел Би Булгарикум“: Търговските вериги слагат 80% надценка на млечните продукти

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Държавата трябва да влезе в ролята и да задейства всички механизми за овладяване на цените, категоричен е изпълнителният директор на единствената държавна фирма в млекопреработването

Млякото, сиренето, кашкавалът и другите млечни продукти са традиционна храна за българина от дълги години. „ От месеци цените на млечните продукти наистина растат, и то главоломно и това до много голяма степен е причина да откаже българите да купуват и консумират млечни продукти. Мисля, че е крайно време да посочим основната причина за поскъпването – много високите надценки на търговските вериги“, коментира Николай Маринов, изпълнителен директор на „Ел Би Булгарикум“.

Той допълни още, че според данните на търговския отдел на „Ел Би Булгарикум“ цената на млякото, сиренето и кашкавала в магазина би била поносима, ако не са изискванията на търговските вериги. „След безбожните им условия за вход от 20%-30%, те си слагат още около 50% и така реалната надценка става 80%“, каза Маринов. Политиката на „Ел Би Булгарикум“ като единствена държавна фирма в млекопреработването винаги е била да подхожда с отговорност към клиентите и да осигурява ежедневно качествена храна на трапезата им, допълва той.

Според него спадът в цената на млечните продукти зависи от големите търговски вериги. „Малките магазини не слагат големи надценки. Млекопроизводителите също изпитваме трудности, изкупната цена на млякото се вдигна, цените на торовете и горивата се увеличиха, но не си позволяваме рязък скок на продукцията.“, допълни още той.

„Държавата трябва да си влезе в ролята и да задейства всички механизми. И самите търговци трябва да следват стриктно принципите на реалната пазарна икономика и да не прилагат недопустими практики“, категоричен е Николай Маринов.

 

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА