Компанията Nestle инвестира във веган стартъп, който се опитва да създаде възможно най-реалистично растително пиле, включително изкуствена кожа и кости. Най-голямата световна компания за храни продължава да разширява производството на растителни заместители на месото. Пише за това издание на The Seattle Times .
Nestlé предоставя $4 милиона за Sundial Foods. Постъпленията ще помогнат за финансирането на първоначалното производство, тъй като компанията планира да представи веган пилешки крилца през пролетта и да ги разпространи в Калифорния следващата година.
Швейцарският хранителен гигант инвестира сериозно в алтернативни протеини, тъй като все по-голям брой потребители се отказват от животински продукти поради опасения за околната среда и здравето. След късния старт на пазара на веган продукти, главният изпълнителен директор Марк Шнайдер сега се стреми да има заместител на растителна основа за всеки животински протеин. Nestle тества водите за нови технологии, включително култивирано месо с израелската стартираща компания Future Meat Technologies Ltd.
Продуктите на спартъп Sundial, които са базирани на нахут, използват осем съставки. Новите заместители на пилешки крилца съдържат 27 грама протеин на 100 грама, приблизително колкото при оригиналния продукт. Кожата е направена от протеиново-липиден филм, който също помага за задържане на влагата, а костите са изработени от бамбукови стъбла.
„Искаме продуктите на растителна основа да заменят месните, в смисъл, че служат за същите цели, без потребителите да се чувстват принудени да ядат веган или вегетарианска храна“, казват от компанията.