Не повече от 15% животновъди на фермерските пазари

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
2 Минути

На пловдивския фермерски пазар участват само регистрирани земеделски производители, каза Гергана Кабаиванова от мрежа за местни храни Localfood.bg по време на животновъден форум в Сливен, организиран от Центъра за аграрно развитие към Асоциацията на българските села, с генералната подкрепа на българо-немската компания  HL-TopMix. Що се отнася до животновъдите: „За съжаление делът на регистрираните земеделски производители по Наредба 26 е изключително малък“, коментира Гергана. Според проучване на Министерството на земеделието те са не повече от 15-17%. Едно от затрудненията, които производителите на животински продукти срещат, за да участват във фермерски пазари, е, че трябва да имат хладилна витрина.

Гергана Кабаиванова подчерта, че фермерските пазари не са място за големи продажби, но са място, на което може да се проучи пазарът и да се установи маркетингов подход.  На фермерския пазар могат да се тестват опаковки и начин на предлагане, може дори да е място за рекламиране на онлайн магазин.

Има разлика между общинските и фермерските пазари, уточни Кабаиванова. По думите й общинските пазари са произлезли от Закона за подпомагане на земеделските производители. Имало обаче много търговци, прикрити като производители, за да ползват облекчения. „На общинските пазари не се водят политики, които да подкрепят развитието на земеделските производители като свободни предприемачи“, коментира специалистът. „Попадайки в ръцете на общините пазарите не следват естествения ритъм на земеделските производители, те следват съвсем други политики“, допълни Кабаиванова. Фермерските пазари опитват да избягат от това и да покажат алтернатива и че дори през зимата, когато плодовете и зеленчуците не са в сезон, потребителите могат да получат добра храна.

Що се отнася до организирането на фермерски пазари, общините са добър партньор, обърна внимание Гергана Кабаиванова. Пазарите на производители се организират на ключови градски локации. В Пловдив обаче фермерският пазар се помещава в частно пространство, където хората не са случайни, а само такива, които разбрали за него от социалните мрежи. И този модел работи, каза Гергана.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА