Съюзът на пивоварите в България (СПБ) отчита по-високи инвестиции в пивоварния сектор за миналата година спрямо предходната 2013 г., става ясно от информация на организацията. През 2014 г. компаниите, които членуват в браншовата организация, са вложили общо 73 025 000 лв. в капиталови инвестиции за развитие на индустрията. За сравнение за 2013 г. те възлизат на 57 000 000 лв.
От съюза отбелязват, че въпреки че през 2014 г. бяхме свидетели на нетипично студено време и проливни валежи, компаниите са реализирали продажби в размер на общо 4 873 350 хектолитра пиво или 5% по-малко спрямо отчетените през 2013 г. количества – 5 116 180 хектолитра.
Производителите продължават активно да разширяват портфолиото си. Предлаганите нови опаковки и разфасовки бира през 2014 г. са над 20. През миналата година членовете на Съюза на пивоварите са позиционирали на пазара и 10 нови марки: Stolichno Weiss, Zagorka Maxx 0,0%, Ариана Радлер Розов Грейпфрут, Amstel Premium Pilsener, Kamenitza Fresh Blackcurrant & Lime, Carling Lager, Blue Moon, Kamenitza Тъмно Cherry, Erdinger и Хелиос.
.