За последните 10 години българският износ за Китай се е увеличил десетократно, а само през първите шест месеца на тази година нараства с 10% спрямо същия период на 2017г. и възлиза на $366.7 млн. Това съобщи икономическият министър Емил Караниколов, при посещението си на българския щанд по време на Първото издание на Китайския международен панаир за вносни стоки /CIIE/, който се провежда в Шанхай.
Министър Караниколов ръководи българска бизнес делегация, в която влизат представители на 32 български компании-изложители от хранително-вкусовата промишленост, козметиката и услугите. В първото издание на Китайския международен панаир за вносни стоки участват над 130 държави, а българското национално участие се организира от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП).
Икономическият министър подчерта, че страната ни участва в Първото издание на Китайския международен панаир, с цел лансиране на българските продукти на китайския пазар. „Считаме, че има още възможности за по-нататъшно разширяване на българския износ за Китай и ще продължим да работим усилено тази тенденция да продължи и занапред“, допълни той. Българският щанд е бил посетен и от Европейския комисар за здравеопазването и безопасността на храните Витенис Андриукайтис, съобщават от икономическото министерство.